Monday, June 06, 2016

# Cerita My Pearls # Diari Ramadhan Kenit

Ramadan Kareem


Assalamualaikum!


Alhamdulillah hari ni hari pertama umat Islam seluruh dunia menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadhan. Syukur kita masih diberikan kesempatan untuk melalui Ramadhan pertama bersama yang tersayang. Beberapa hari sebelumnya, banyak berita sedih pemergian insan-insan tersayang ke rahmatullah, samada yang memang aku kenali atau sekadar kenalan di fb.

Yang terbaru, kita dikejutkan dengan pemergian seorang ikon Islam yang cukup dihormati dan disegani dalam dunia boxing ... Muhammad Ali. Semoga Allah merahmati roh-roh mereka, al fatihah ...



Dan aku juga tidak terkecuali dari diuji seminggu sebelum berpuasa. Dengan kereta yang masih belum 'pulih' sepenuhnya, satu demi satu kerosakannya. Anak-anak pula sedikit kecewa kerana tak berkesempatan lagi nak balik kampung bertemu atok dan wan mereka. 

Hurmm ...

Sebab tu, sedaya upaya aku berusaha untuk memastikan mereka berdua tidak bosan duduk di rumah. Kebetulan cuti sekolah ni, aku try bawa diaorang pergi event sambil jenjalan tenangkan fikiran. Takkan asyik nak terperap je dalam rumah ... ibu ni kalau terperap mula la nak tido je kan hehehe ...

Dan semalam, aku bawa lagi diaorang gi event .. tapi dekat je la kat KL. Naik bas dan LRT je pun .. so takda masalah lah bab tu hehe ...




Bulan Ramadhan ni, kakak dan adik kena berpuasa tau. Belajar berpuasa setakat mana yang boleh. Kakak dah ada pengalaman berpuasa tahun tahun lepas, insyaAllah takda masalah. Mira pertama kali nak belajar puasa penuh, tapi kalau tak penuh pun takpala dik ... yang penting cukupkan dulu solat 5 waktu tu ...

Selamat menyambut Ramadan al mubarak buat semua umat Islam dari kami sekeluarga. Moga kita diberikan kesempatan untuk merasa nikmat Ramadan dan menambah pahala sebanyak yang boleh! InsyaAllah ...kita boleh! ;)


4 comments:

  1. Allahu Akram..
    Selamat berpuasa hanim dan keluarga :)

    ReplyDelete
  2. Salam ramadan dan selamat berpuasa 😊

    ReplyDelete
  3. Ramadhan Kareem... selamat berpuasa

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan sis... Selamat berpuasa....

    ReplyDelete

Apa kata korang?