Sunday, July 03, 2016

# Cerita My Pearls # Diari Ramadhan Kenit

Kakak diserang ketumbit!


Assalamualaikum!

Ya Allah ... sejak sampai kat kampung minggu lepas sampai ke hari ni, memang aku takleh nak hadap blog sangat. Ade je benda nak dibuat, memang tak menang tangan dibuatnya! Mujurlah boleh update kat fb dan instagram, itupun sekeping sekeping je la aku share hehe ...

Tapi aku seronok dapat balik kampung awal! Bila balik, mesti tak lepas peluang borak ngan mak dan abah sampai larut malam. Korang tahu, malam pertama aku sampai tu kami berborak sampai pukul 4 lebih. Langsung sahur terus! Hehe ... :)

Okla, kita tinggalkan dulu cerita keterujaan aku dapat balik beraya di kampung. Cerita kakak kena ketumbit ni berlaku sebelum kami balik kampung. Haihh .. dekat nak raya ni la 'dia' nak datang T_T

                  

Dah 3-4 hari ketumbit ni ....memula ingat bengkak biasa kot² dia gosok mata terkena kuku ke ape, tapi lama² besar pulak bengkak dan dia mengadu tak selesa. Hurmm .. sebelum balik kampung elokla bawa gi klinik dapatkan ubat dulu. 

Balik dari cari baju raya kat Masjid Jamek, petang tu, aku bawa diaorg singgah klinik kesihatan...



Doktor kata ketumbit. So, doktor bagi ubat krim sapu kat tempat yang benjol tu. Aku tengok benjolan tu ingatkan ada nanah kat dalam, tapi doktor kata bukan. Alhamdulillah beransur pulih dah mata dia walaupun bengkak tu masih ada sikit. 

Oh ya, sebelum gi klinik tu kami gi Masjid Jamek hajat nak cari baju raya...



Kemain beria punya diaorang mencari baju, bila dah junpa yang berkenan dan harga memang kebabom murah ... tetiba saiz pulak takdoppppppp! Haha ..kesian anak² ibu. Penyudahnya, kami balik tangan 'kosong' je la. Nanti cari pulak kat kampung yek ;)

Pada yang dalam perjalanan pulang ke kampung, selamat balik kampung dan berhati² di jalan raya k. Selamat hari raye! ;)


2 comments:

  1. Dekat nak raya ni memang ramai di duga..tak terkecuali diri sendiri ni juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sis ...moga sis cepat sembuh ye aaminn

      Delete

Apa kata korang?