Friday, September 16, 2016

# Aidiladha # Cerita Kat Opis

Tiga ekor 'tumbang' dihari raya ke3


Assalamualaikum!


Tahun ni kemeriahan menyambut aidiladha lebih terasa di opis. Kat umah tak dapat nak ikut tengok orang sembelih lembu, sebab pagi tu terlajak bangun pulak hehehe. Tahun ni jugak julung-julung kalinya ibadah korban dilakukan di opis. So, staf-staf yang tak balik kampung tu la yang memeriahkan suasana dipagi raya ke-3 ;)



Dalam jam 9 lebih semua dah berkumpul di belakang bangunan untuk motong daging korban. Kita biarkan dulu pokcik-pokcik tu angkat tulang dan daging yang besar untuk dilapah dan dikapakkan. 



geng motong merangkap timbang merangkap bungkus daging korban :p













Alhamdulillah menjelang tengahari semua daging korban dan tulang siap dibungkus untuk diagihkan. Walaupun tahun ni tahun pertama buat di opis, tapi seronok pulak berkumpul sesama macam ni hehe. 


2 comments:

  1. seronoknyaaaa tahun ni kita tak dapat tengok lembu kena sembelih ,tak daya weh hehehehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?