Wednesday, November 02, 2016

# Beauty # Kecantikan & Kesihatan

Deeja Cosmetic Untuk Wanita & Lelaki Yang Inginkan Kulit Putih Gebu


Assalamualaikum!


Kalau kulit normal, insyaAllah tiada masalah untuk memilih set penjagaan wajah yang sesuai. Tapi kalau ada masalah kulit, maka kena sensitif sikit bab ni. Penggunaan produk yang tidak sesuai akan memburukkan lagi keadaan! 

Sebab tu sebelum aku guna sesuatu produk, aku akan pastikan adakah ia sesuai untuk kulit aku yang berjerawat dan berminyak ni. Haihh ... masalah jerawat ni memang masalah sejagat dari dulu lagi. Ingatkan dah masuk 3 series, takda la timbul lagi jerawat kat muka ni. Tapi aku bersyukur sekarang ni jerawat yang timbul pun seketul dua je hehe.



Keayuan semulajadi dalam 5 hari ... siapa tak nak kelihatan cantik dan ayu kan? Menariknya, produk skincare Deeja Cosmetic ni sesuai untuk kulit muka :

  • berjeragat
  • berjerawat
  • pigmentasi berminyak
  • kusam
  • gelap
  • berparut

Walaupun aku jarang bermake-up tapi kulit tetap kena jaga dengan baik. Kalau tak, memang jerawat mudah nak menimbulkan diri dan bila ia terjadi ... aku akan lebih stres! So, aku cuba guna produk Deeja Cosmestic ni untuk lihat dan rasakan keberkesanannya.

Set penjagaan wajah Deeja Cosmetic ni mempunyai 5 item kesemuanya, iaitu sabun pembersih muka, toner nano, krim siang, krim malam dan krim nano (malam). Setiap satunya mempunyai fungsi untuk melindungi dan memperbaiki kulit wajah agar sentiasa kelihatan bersih dan cantik sepanjang hari setiap hari! 


Sabun pembersih muka 
(RM12.00 Semenanjung Malaysia / RM15.00 Sabah Sarawak)


Rutin setiap pagi, aku akan cuci muka menggunakan sabun pembersih muka terlebih dahulu. Nak lagi jimat, korang boleh potong 4 sabun ni dan simpan untuk kegunaan di pejabat. Aku suka guna sabun ni sebab ianya wangiiiiiiiii sangat! Eh bukan tu je ye ... sabun ni menjadikan kulit aku kurang berminyak. Lepas basuh, kulit rasa lembut dan lembap je. Dan haruman dari sabun ni boleh jadi macam satu terapi setiap kali aku basuh muka tau. Kalau time cuci muka, kawan sebelah pun cakap wanginye sabun aku guna ni. Haaaa inilah sabun Deeja Cosmetic! ;)

Antara kandungan yang terdapat dalam sabun Deeja Cosmetic ni ialah lobak, susu dan air mawar. Patutla bau wangi je kan! Ia bertindak membersihkan kulit wajah dan menyingkirkan sel-sel kulit mati sekaligus mengatasi masalah kulit berjerawat, berjeragat, gelap dan berminyak. 


Toner Nano
(RM22.00 Semenanjung Malaysia / RM25.00 Sabah Sarawak)


Ok, lepas cuci muka boleh sapukan toner nano pula. Gunakan kapas dan pedap pedap je pada muka. Aku pakai toner nano ni kulit rasa segar dan lembap sepanjang hari. Paling penting, ia tidak melekit, cepat meresap dan tidak menyebabkan kulit berminyak. Wangi pulak tu, sebab kandungan utamanya Aloe Vera dan air mawar.


Krim Siang
RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak)


Krim siang ni memang aku tak miss pakai setiap hari. Sebelum ni memang aku takut nak guna krim muka waktu pagi, sebab takut kulit akan jadi berminyak kalau berpeluh sikit. Tapi bila aku guna krim siang Deeja Cosmetic ni, rasa serasi pulak dengan kulit. Dengan sapuan nipis dan rata ke seluruh muka, dan boleh terus sapukan bedak macam biasa. 

Krim siang ni juga boleh dibuat sebagai alas bedak tau. Lagi satu, ia bukan sekadar krim muka tapi mengandungi SPF 35 untuk melindungi kulit wajah dari sinar UV selain mengecilkan liang pori dan memberikan tona kulit yang sekata.

Antara bahan utamanya biji Almond, biji tomato dan Aloe Vera. 



Krim Malam
(RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak)


Krim malam ni untuk penjagaan waktu malam la. Lepas cuci muka dan sapukan toner, aku sapukan krim malam ni secara nipis dan rata ke seluruh wajah. Antara fungsinya ialah, merawat kulit yang rosak, mencegah jerawat dan memudarkan jerawat.

Kandungan krim malam ni terdiri daripada 4 bahan utama iaitu AHA (Alpha Hidroxy Acid), Vitamin E, Retinoid Acid dan juga Gliserin. 


Krim Nano Malam
(RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak)


Untuk melengkapkan penjagaan kulit wajah, lepas sapukan krim malam aku sapukan juga krim nano ni secara nipis. Kulit aku memang jenis berminyak dan berjerawat, jadi bila guna krim nano ni memang ada perbezaannya. Kulit aku jadi lebih halus dan lembap serta kurang berminyak bila bangun pagi.

Tapi kalau korang mempunyai kulit sensitif atau jerawat terlalu banyak,  try gna pembersih muka, toner nano dan krim malam je dulu. Kemudian boleh selang-selikan dengan krim nano ni. 


Testimoni Deeja Cosmetic




Alhamdulillah, seperti aku mereka yang dah guna juga memberikan respon positif terhadap produk Deeja Cosmetic ni. Bukan senang tau nak cari produk yang sesuai dengan kulit kita, lebih-lebih lagi kalau jenis kulit bermasalah.


Cantik, gebu, flawless macam tuan punya produk, Sherry Ibrahim. Tak nak ke?? hehe. Produk Deeja Cosmetic sesuai untuk semua jenis kulit, SESUAI UNTUK LELAKI & WANITA, telah LULUS KKM, HALAL & MESRA WUDHU'




So, korang yang ada masalah kulit macam aku jugak dan masih mencari produk skincare yang sesuai bolehlah mencuba Deeja Cosmetic ni. Aku memang dah cuba dan alhamdulillah serasi dengan kulit wajah aku. Jerawat pun dah semakin berkurangan ... sukaaaaaaaaa sangat! ^^

Mana nak dapatkan produk Deeja Cosmetic ni?

Facebook: Deeja Cosmetic HQ
Instagram: @deeja_cosmetic_HQ
Telefon: 019-694 5950


8 comments:

  1. I pun sukaaa Deeja Cosmetic ni hehe

    ReplyDelete
  2. kecil comel-comel je bekas dia..senang bw travel ni

    ReplyDelete
  3. dkna pernah cuba produk ni bulan lepas..

    ReplyDelete
  4. SS nak repeat dah set ke dua... puas hati!

    ReplyDelete
  5. Lelaki pon blh guna gak..kalau gini kan nim..jimat skit blanja pakai berjemaah ngan en suami.kan nim kan kan

    ReplyDelete
  6. Kalau lepas ni tak cun...tak tau la nak habaq apa dah.

    ReplyDelete
  7. Satu lagi, senang nak bawa travel set ni..

    ReplyDelete

Apa kata korang?