ruangiklan
ruangiklan

Saturday, February 06, 2016

Carboot Sale - Antara Geram & Nak Tergelak!


Assalamualaikum!


Memang best meniaga ni! Percayalah, tak kisah la ko meniaga apapun memang seronok! Pengalaman aku meniaga carboot sale ni pun dah cukup menghiburkan. Mana taknya .. macam-macam orang ko boleh jumpa kat sana dan melalui perniagaan inilah ia mengajar aku erti sabar dan menghargai setiap kelebihan dan memperbaiki kekurangan diri ...


Ada orang tanya, eh ko tak malu ke Nim meniaga macam tu di khalayak ramai? Eh kenapa mesti aku nak malu ... aku mencurikah?aku kacau orangkah? Tak kan ... 



Friday, February 05, 2016

JUS ANNONA | Harapan Masih Ada Buat Pesakit Kanser


Assalamualaikum!


Saban tahun, kes pesakit yang menghidap kanser di seluruh dunia mencapai tahap yang membimbangkan. Dari statistik yang dikeluarkan oleh National Cancer Society Malaysia (NCSM) menunjukkan sebanyak 32,000 kes pada tahun 2008 meningkat kepada 37,000 kes pada tahun 2012, dengan bilangannya dijangka mencecah kepada 56,830 menjelang tahun 2025, jika tiada tindakan dibuat!

Dan, di dalam kandungan laporan lain yang dikeluarkan oleh NCSM, ia menyatakan bahawa lebih kurang 37,000 rakyat Malaysia berpotensi untuk disahkan menghidap kanser dan 21,000 pesakitnya mungkin tidak akan mampu bertahan setiap tahun, jika tiada langkah kesedaran diambil untuk mencegahnya.



Walaupun statistik kanser tahun 2015 tidak dapat diakses secara tepat, tapi melihatkan kepada angka yang semakin membimbangkan ini, aku percaya situasi yang kita hadapi kini sangat kritikal dan perlu ada tindakan dan kesedaran di peringkat awal untuk menanganinya.




Sebut saja kanser, kita mesti rasa takut kan. Ia mampu menyerang sesiapa sahaja tak kira lelaki atau wanita, tua ataupun muda. Walaupun kanser lebih berpotensi dihidapi oleh mereka yang mempunyai sejarah keluarga terdekat yang pernah menghidapinya, tapi kanser juga boleh tercetus melalui cara pemakanan dan cara hidup kita. Dari pengambilan nikotin berlebihan (penghisap rokok) sehinggalah pengambilan makanan yang tidak sihat dan penggunaan bahan kimia dalam masakan, meningkatkan lagi potensi kita untuk terdedah kepada bahaya kanser!

Antara jenis kanser yang paling kerap menyerang lelaki dan wanita di Malaysia :
  1. Kanser Payudara (Breast)
  2. Kanser Usus (Colorectal)
  3. Kanser Paru-paru (Lung)
  4. Kanser Pangkal Rahim (Cervical)
  5. Kanser Hidung (Nasopharyngeal)

Walaupun aku tidak mempunyai ahli keluarga yang menghidapi kanser, namun mencegah itu lebih baik dari mengubati! Bukan saja ia melibatkan kos rawatan mahal tetapi prosedur rawatan kemoterapi yang menyakitkan serta tempoh penyembuhan yang mengambil masa yang panjang, menyebabkan aku mahu beralih kepada langkah alternatif lain untuk memastikan diri mendapatkan perlindungan awal dengan membuat pap smear dan pemeriksaan sendiri payudara sebagai langkah berjaga-jaga.

Apatah lagi wanita di usia sepertiku ni, mudah terdedah dengan risiko kanser payudara dan serviks, dua kanser yang sangat digeruni oleh semua wanita!






Khasiat Durian Belanda Penawar Kanser

Melalui kajian yang dilakukan oleh Dr. Roslida Abdul Hamid sejak tahun 2007 lagi, khasiat yang terkandung dalam Durian Belanda mampu merencat aktiviti inflamasi dan radang sendi (arthritis), bertindak sebgai painkiller atau penahan sakit dan merencatkan pertumbuhan tumor pada kanser.



Setiap penyakit ada penawarnya, kecuali mati. Dan, tidaklah Allah s.w.t itu menciptakan sesuatu tanpa tujuan melainkan sebagai penawar kepada manusia. Namun, untuk mendapatkannya bukanlah mudah....

Aku bersyukur kerana tidak perlu lagi bersusah payah, kerana Jus Annona adalah Produk PERTAMA di Malaysia yang menggunakan DURIAN BELANDA sebagai bahan utama.


Empat bahan yang terkandung dalam Durian Belanda seperti AcetogeninVitamin CMagnesium dan Potassium serta Trytophan, Methionine dan Lysine bergabung untuk melawan pertumbuhan sel kanser dari terus merebak serta bertindak sebagai antioksidan dan mengelakkan kerosakan genetik.




Jus Annona didatangkan dalam dua bentuk, sachet dan botol. Sesudu pagi sebelum sarapan dan sesudu malam sebelum tidur. Seeloknya ia disimpan di dalam peti sejuk untuk mengekalkan khasiat dan lebih tahan lama berbanding dalam bilik bersuhu biasa. Tak perlu dibancuh, hanya tuangkan ke sudu dan terus minum. Pastikan banyak minum air masak dan elakkan minuman berkafein.

Khasiat durian belanda dalam Jus Annona menjadikan ia sesuai diminum oleh semua golongan bermula umur 6 tahun keatas. Bukan tu saja tau, pesakit kanser yang sedang menjalani rawatan kemoterapi juga boleh minum Jus Annona ni, seawal 3 hari selepas rawatan kemo. Tapi, kalau ada ambil ubat kemo, kenalah habiskan ubat dulu baru boleh minum.

Untuk sebarang pertanyaan mengenai Jus Annona, korang boleh layari :



Annona Careline : 016-449 7181 

Atau korang boleh terus PM pemilik Annona sendiri  Ony Nurhusni 

Sesungguhnya yang menyembuhkan segala penyakit hanyalah Allah s.w.t. Sebagai manusia, kita hanya mampu berikhtiar mencari penawar dan mencegahnya dari awal. 

Wallahualam.

Thursday, February 04, 2016

Benda Kecil Yang Buat Kamu Bahagia Disaat Orang Sekeliling Menggila!

  5 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Sekecil-kecil benda yang boleh buat ko gembira. Sekecil-kecil barang yang mampu mengubah kehidupan ko dari payah kepada mudah. Sekecil-kecil alat yang boleh buat hari-hari di opis lebih ceria dan penuh bermakna ... hahaha. Apakah dia?

Adakah sebentuk cincin emas 916?
Adakah sebiji Samsung Note 5?
Adakah set barang kemas serba satu?

Hahaha ... 



Wednesday, February 03, 2016

Cuti Thaipusam - Part 2


Assalamualaikum!


Moh sambung citer pasal cuti aritu di kampung. Banyak cerita pun pasal dua beradik tu la. Dari start terbit sampai nak terbenam matahari bermain di luar. Dah kena jerit baru masuk dalam huhu. Memang luar biasa tenaga diaorang kalau duduk kat kampung hehe ....




Ini cangkul kegemaran Mira. Memang cangkul ni la 'mainan' dia di luar rumah. Takde keje lain, tanah kebun Wan di belakang rumah jadi 'mangsa' dia. Kengkonon berkebun la tu ... dok mencangkul macam orang dulu-dulu hahaha ...

Tuesday, February 02, 2016

JUS ANNONA | Petua Sihat Dengan Durian Belanda


Assalamualaikum!


Kesihatan tubuh badan adalah anugerah yang tidak ternilai bagi seorang manusia. Kita kalau boleh nak sentiasa sihat dan bertenaga setiap hari kan! Tambahan pula, bila dah masuk umur 3 series ni lagilah nak kena selalu berjaga-jaga terutama dari segi pemakanan untuk mencegah dari penyakit merbahaya yang berpotensi untuk menyerang. Tapi semua itu bermula dari pencegahan awal, bukan bila dah sakit baru nak cari ubatnya! 

Sebab tu bila aku baca info tentang kebaikan dan khasiat durian belanda dari pakar penyelidik, Prof. Madya Dr. Roslida Bt Abd. Hamid aku tertarik nak mencuba Jus Annona ni! Ye la ... mana tahu masalah senggugut aku ni boleh pulih, tak perlula aku nak mengadap ubat tahan sakit setiap kali senggugut datang. Lagipun, kalau ambil ubat tahan sakit untuk tempoh panjang ia akan memberikan kesan yang tak baik pada sistem tubuh. 





Dari zaman tok nenek moyang kita dulu pun, berbagai-bagai petua telah diturunkan kepada kita terutama yang berkaitan dengan kesihatan tubuh badan. Antaranya .... durian belanda! Haaaa aku ni memang peminat setia durian belanda. Kalau balik kampung, memang petik segar terus dari pokok dan terus buat jus! Tapi durian belanda bukan sekadar diminum kerana rasanya yang sedap dan manis ye. Durian belanda sebenarnya mengandungi banyak khasiat yang kita sendiri tak tahu, salah satunya melalui kajian yang dijalankan durian belanda sebenarnya bertindak sebagai 'painkiller' atau penahan sakit! Ok, yang ni aku baru tau ...!

Ubat tahan sakit? macam yang selalu kita ambil tiap kali rasa sakit-sakit badan tu ke? Eh bukannnn .... ubat penahan sakit dalam bentuk tablet yang dijual di pasaran hanya memberi kelegaan yang sementara, tapi khasiat dalam durian belanda memberi kelegaan yang berpanjangan, dan ini paling penting ... ia tiada kesan sampingan langsung



Khasiat durian belanda :
  • mempunyai kesan antikanser/antitumor semulajadi yang sangat kuat
  • melindungi sistem kekebalan tubuh
  • dapat mengatasi kemurungan, stres dan sistem saraf yang kurang baik
  • menyuburkan pasangan yang ingin zuriat

Tapi, nak cari buah durian belanda bukan mudah! Tu pun satu masalah jugak tu. Di pasar pula bukan semua yang menjual. Yang menanam ... errr hehehe. Durian belanda bukan boleh dimakan macam tu saja, pendek kata remeh nak menyediakannya sebelum kita boleh minum betul tak! 





Dengan teknologi sekarang, penghasilan jus durian belanda boleh ditemui dalam banyak cara. Selain kerana khasiatnya, aku amalkan Jus Annona ni sebab dia senang dan memudahkan walaupun ketika aku berada di luar pejabat! Tak perlu nak bancuh, hanya koyakkan sachet dan terus minum. Dalam bentuk botol pun ada .... cukup senang hidup hehe.

Paling penting, Jus Annona disahkan HALAL oleh Jakim serta mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

So, kalau korang mengalami sakit-sakit seperti migrainsakit lututsakit sendisakit pinggang atau senggugut, korang boleh amalkan air durian belanda dan tak perlu lagi bergantung pada ubat penahan sakit yang lain.




Lepas ni kena simpan stok Jus Annona dalam bentuk sachet kat opis. Sampai je, capai satu sachet dan minum terus. Pastu boleh dah makan sarapan pagi dan mula bekerja. Yang botol aku boleh minum di rumah. Cukup mudah, berkhasiat, halal, tiada bahan kimia, boleh diminum terus dan bertindak sebagai penahan sakit semulaljadi

Untuk maklumat lanjut mengenai Jus Annona, korang boleh layari :


Laman web : Jus Annona

Facebook : Annona Official

Annona Careline : 016-4497181

Monday, February 01, 2016

Hobi Baru - Tanam Grasshead

  4 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Inilah yang dikatakan semangat cintakan kehijauan alam semulajadi hehe. Dok tengok kawan lain semua ada tumbuhan kecil di sudut meja, mulalah diri sendiri pun teringin nak 'tanam' sesuatu. Nak berkebun sendiri tanah tak cukup ... maka cari aje benda yang kecil yang tak perlukan tanah dan cahaya matahari dan boleh tumbuh dengan pantas dan subur! haha ...




Sudah lama kucari #grasshead ni. Keluar masuk D.I.Y inilah benda yang aku tuju dulu. Kali terakhir cari kat D.I.Y Space U8 #grasshead dia tak berapa 'cantik'. So, try pergi kat D.I.Y Kota Damansara baru ada! Harga tak mahal dalam RM4.50+ je ...

Ada macam-macam bentuk #grasshead, tapi aku berkenan yang ni la. Tengok 'muka' abg botak tu gebu je kan .... haha :p

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.