ruangiklan
ruangiklan

Friday, February 26, 2016

Reka, Bina & Menang Di "Paddle Pop Young Builder Awards 2016" !

  2 comments    
categories: ,

Assalamualaikum!


Siapa sangka Program Paddle Pop Young Builder Awards terus mendapat sambutan setelah empat tahun dilancarkan bermula 2013! Program yang melibatkan murid-murid sekolah dan mendapat sokongan dari Kementerian Pendidikan Malaysia ini diteruskan lagi untuk tahun 2016 dan tahun ini, murid-murid akan berpeluang melakar inspirasi dan merealisasikan idea hasil seni mereka dengan menggunakan bahan-bahan kitar semula!




Majlis pelancaran Paddle Pop Young Builder Awards 2016 telah dirasmikan oleh Y.B. Timbalan Menteri, Dato' P. Kamalanathan di Sekolah Kebangsaan TTDI (1) Kuala Lumpur dan beliau turut mengumumkan tema untuk tahun ini iaitu, Atlantos : Membaikpulih Kota Harapan Atlantos .... menarik!



Y.B Timbalan Menteri Pendidikan I, Dato' P. Kamalanathan


Paddle Pop Young Builder Awards 2016 Peringkat Kebangsaan




Untuk makluman korang, Paddle Pop Young builder Awards telah berjaya menarik penyertaan dari sekolah-sekolah seluruh Malaysia sejak 3 tahun lepas termasuklah Sabah dan Sarawak, merangkumi sekolah-sekolah bandar dan luar bandar.
  • Pertandingan yang dilancarkan ini terbuka kepada semua sekolah rendah di Malaysia bagi murid-murid tahun 4,5 dan 6
  • Sekolah-sekolah digalakkan untuk menghantar lakaran mereka berdasarkan tema yang diberikan dan sekolah-sekolah yang disenarai pendek akan diminta menghantar pasukan masing-masing ke pertandingan akhir dimana mereka akan membina replika 3D berdasarkan lakaran mereka menggunakan bahan-bahan kitar semula termasuk batang aiskrim
  • Pertandingan akhir akan berlangsung pada Jun tahun ini
  • Bagi memberi ilham kepada murid-murid dalam menghasilkan seni mengikut tema Atlantos, Paddle Pop telah menyediakan video animasi pendek yang memaparkan kuasa jahat Shadow Master memusnahakan lautan dan daratan. Singa Paddle Pop dan rakan-rakannya memerlukan bantuan daripada kanak-kanak untuk membaik pulih Kota Harapan Atlantos dengan persekitaran yang lebih bersih dan lebih baik. Jalan cerita yang diilhamkan oleh isu-isu alam sekitar semasa, dengan harapan bahawa kanak-kanak boleh belajar untuk melindungi alam sekitar sejak kecil dan membina dunia yang lebih baik untuk didiami



      
Cara-cara Menyertai :

1. Dalam pusing pertama, sekolah-sekolah dikehendaki membentuk satu pasukan terdiri dari 4 orang pelajar dan menghantar seberapa banyak lakaran bagi membina "Kota Harapan Atlantos" dengan menggabungkan kedua-dua elemen daratan dan lautan di atas sehelai kertas A3 menggunakan krayon, cat atau pensil warna bersama dengan satu senarai barangan yang akan digunakan oleh mereka untuk membina karya 3D sebenar

2. Hasil lakaran yang lengkap dan borang penyertaan diisi (boleh dimuat turun di www.paddlepop.com.my) kemudian dihantar melalui emel kepada penganjur di yba@paddlepop.com.my SEBELUM 30 APRIL 2016 

3. Lakaran mesti perlu menggabungkan penggunaan batang aiskrim paddle Pop, pembungkus Paddle Pop, suratkhabar, kadbod dan botol plastik dalam binaan akhir untuk kelayakan

4. Hanya 20 lakaran terbaik akan dipilih untuk menyertai peringkat akhir yang akan diadakan pada awal Jun

5. Di peringkat akhir, setiap pasukan perlu mempersembahkan binaan mereka serta menerangkan rasional karya seni berkenaan kepada panel juri. Peringkat akhir dijangka berlangsung selama 3 hari 2 malam di sebuah resort atau hotel.


Hadiah utama 
-RM6,000 TUNAI bagi setiap pasukan
-percutian sekeluarga LEGOLAND® Malaysia Resort 3 hari 2 malam
(termasuk baucar pelancongan bernilai RM500, tiket masuk kombo dan penginapan bagi kesemua empat peserta)
-sijil penyertaan dari Paddle Pop

2 Hadiah Saguhati 
-RM2,000 TUNAI bagi setiap pasukan
-dua tiket masuk kombo ke LEGOLAND® Malaysia Resort untuk setiap ahli pasukan



Di majlis pelancaran ini juga, hasil seni bagi pemenang "Paddle Pop Young Builder Awards 2015" turut dipertontonkan kepada para VIP dan murid-murid. Memang kreatif adik-adik kita ni menghasilkan binaan 3D! Nak tengok? 

Jommm...!










So, tunggu apa lagi ... inilah peluang untuk anak-anak korang menyerlahkan bakat dan kreativiti di samping menerapkan kesedaran untuk menjaga alam sekitar dengan lebih baik. Di samping tu, program ini dapat melahirkan murid-murid yang bukan saja cemerlang akademik tapi berbakat dalam seni.

Untuk maklumat lanjut dan nak muat turun borang penyertaan, guru-guru, murid-murid dan ibubapa digalakkan melayari www.paddlepop.com.my

                                          

Thursday, February 25, 2016

That superstitious stories your friend tellin' you ....


Assalamualaikum!


Kids like to hear stories. Who doesn't right? Especially when it comes from your school friends! But the problem is they tend to believe that the stories are true ... expecially the 'mystical' a.k.a tahyul part haha. Same to same when we were kids, we also do believe this kind of tales right... hohoho :p

Sometimes I just don't know how to respond when kakak believe in something she haven't seen or experienced herself and just hear it from her friends. I was like ..."kakak semua tu tak betulla.... please jangan percaya macam tu boleh tak?" .... I mean the expressions on her face when she tellin' you ... hahaha ayoyoyo seems like she really really really believe the thing happened!



random picture

Wednesday, February 24, 2016

Layan Pecel Lele Pulak!


Assalamualaikum!

Balik lambat giler malam tadi! Dekat Isyak baru gerak dari opis, 'rama-rama' dalam perut dah 'menari' tarian Raver ni ... apalagi, jom cari nasi la! Nak masak lambat sangat dah ... kalau Pak Jelan ajak makan nasi tu, tak lain tak bukan dalam fikiran dia satu makanan tu je .... jom pecel lele!

Kali pertama cuba pecel lele kat satu restoran pecel lele tepi jalan nak masuk Desa Pandan. Memang ramai orang sokmo datang makan di situ. Tapi sayang ... daging dia liat walaupun sambalnya sedap.

Pastu aku dapat tahu ada satu lagi restoran pecel lele kat kawasan berhampiran, so try pulak makan kat Om Pecel Lele. Nampak dari luar macam biasa biasa je, tapi bila makan kat situ  ..... terus tak pandang lain dah hehehe ... 



Daging 

Tuesday, February 23, 2016

[VIDEO] Kambing Buat Lawak Tersesat Masuk Kawasan Rumah Orang

  4 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Kadang-kadang bila takde keje nak buat tu, aku suka belek video-video lama yang aku rakam! Dan tiap kali tu lah aku tergelak sengsorang hehehe. Aku yang stres pun boleh jadi ceria balik! :D

Terbaru aku berjaya rakam aksi 'sekeluarga' kambing yang memang lawak habis lah! Dah lah buat bising pastu acah-acah takut jumpa aku pastu larikan diri hahaha ....

Selebihnya korang tengoklah sendiri apa yang terjadi lepas tu ....




Monday, February 22, 2016

Anak oh Anak!

  7 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Penat dari minggu lepas sampai semalam tak hilang lagi, Tapi penat macam mana pun, menegur anak itu perlu. Ibu bukan jenis yang suka membebel setiap hari ye. Tambah ibu ni jenis pendiam tak banyak cakap .. ehh ye ke hahaha. Tapi ye .. ibu memang tak banyak cakap berbanding dengan ayah awak. Sebab tu ibu tak suka membebel pasal hal remeh macam ni. 

Tapi benda remeh kalau diulang banyak kali boleh mengundang masalah dan menduga kesabaran tau dak. Walaupun banyak kali dah diingatkan, tetap juga benda yang sama berlaku ...! 

Pagi ni awak tertinggal baju sekolah pengawas. Actually, awak tertinggal kain pengawas ... baju ada kain takda! Rupanya awak salah ambil baju ... grrrr! Awak ambil dari almari terus bagi kat ayah, masuk dalam kereta baru perasan kain takda! Langsung tak periksa baju tu takda kain ke ape ke .... Dah nak naik balik ke atas tak sempat dah ....kereta dah la parking jauh, nak berjalan balik masuk ke dalam blok naik tangga memang amik masa. Kalau naik jugak, alamatnya awak lambat la masuk sekolah ..!



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.