ruangiklan
ruangiklan

Friday, May 27, 2016

Hati Terobek!

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum!


Ada dua kes yang buat hatiku 'terobek'! T_T




Pertama, terobek kerana diri sendiri yang pelupa! huhu ....

Bagaimana aku boleh lupa hari ni HARI TERAKHIR SEBELUM CUTI SEKOLAH PERTENGAHAN TAHUN! Patutlah aku pelik semalam budak sekolah agama tu cakap petang ni tak sekolah dah. Arrghhhhh .... anak-anak dah bagi peringat sejak 2 minggu lepas, tapi ibu buat dekkkkkk ingat lambat lagi! >.<

Hidup hidup aku ingat cuti sekolah diaorang minggu depan! Ya Allah .... T_T 

Patutlah kakak dok tanya bila kita boleh balik kampung ... patutlah kakak dok tanya nak balik kampung Melaka ke kampung Perak haha .. hurmm. Sedangkan budak-budak pun terindukan kampung, aku lagi la .... ! T_T 




Kes kedua yang buat hatiku terobek ... bila amik kasut si Mira dari rumah transit petang semalam dan rupanya begini! T_T

'Hayat' tak sampai 12 jam, aku syak reben tu hilang kat sekolah rendah lagi sebab cari kat rumah pengasuh takda. Aku tak pasti la Mira menari atau dia bersilat atas pentas tu kelmarin ... T_T




Ok, dia menari ... sebenarnya berdiri aje ni hehe :p


Kiriman gambar dari WhatsApp cikgu dia semalam haha, ibu tumpang letak dalam blog sebagai kenangan la ye. Terima kasih cikgu! ngeeeeee .... :D

Kakak dia berdiri di belakang pakai kain biru gelap, Mira di depan tu .. muka sedih sungguh! Rasanya time ni dia nyanyi lagu 'Pelangi' nyanyian arwah Sudirman sebab kat umah dia dok nyanyi lagu tu la haha ....



Mira pakai celak ka? haha ....

Balik rumah lepas mandi, solat maghrib dua-dua terbongkang kepenatan. Tak sempat nak 'soal siasat' Mira pasaipa kasut cantik dia jadi lagu tu. Tinggalah ibu sorang pandang dinding sebab ayah pulak kena pergi Subang balik setelkan hal kereta yang tak sudah-sudah!

Anak-anakku ... nanti kita balik kampung bulan puasa ni, insyaAllah .... :)

Thursday, May 26, 2016

Kalau batuk ... mesti semput!

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Dah 3-4 hari badan tak berapa nak sihat. Memula anak-anak tak sihat, masuk hari Isnin aku pulak start batuk dan selsema. Ingat boleh bertahan tanpa ubat, tapi akhirnya ku telan jugak huhu! Lepas tu bila batuk, mesti semput! Dulu tak macam ni ... bila dah lanjut usia pulak baru datang semputnya hurmm ...

Sekarang ni, selsema dah ok tapi pernafasan aku masih tak berapa lancar. Tarik nafas tu macam berbunyi, lepas tu mencungap bila penat sikit. Dah kenapa ni?? Rupanya kahak tersangkut kat kerongkong lalu menyekat salur pernafasan. Bila buang kahak aku rasa lega, tapi lepas tu 'dia' datang balik! >.<


Wednesday, May 25, 2016

Kisah Di Sebalik Produk Kurus Izeara Extravaganza!


Assalamualaikum!


Dah lama aku tak jadi paparazzi ni, tapi disebabkan si Bella punya amukan dah jadi viral satu Malaya so dengan aku sekali nak tumpang tahu cerita sebenarnya hahaha! Biasa, orang kalau tak puas hati dengan satu-satu produk tu dia gi komplen terus pada pemiliknya, tapi si Bella ni pergi buat laporan polis terus ... kemudian naik muat video di media sosial, mau tak haru!

Pasaipa Bella buat laporan polis? Ni pun satu sebab musabab jugak yang buat aku gelak sakan bila mula-mula dapat tahu. Bella buat laporan polis sebab produk kurus Izeara Extravaganza yang dia guna tu tak 'panas'! hahahaha .... adehhh :p



Orang kita selalu beranggapan kalau  produk tu 'panas' maka akan ada tindak balas berlaku. Tapi ada juga produk yang dihasilkan tak 'panas', sebab bila ko rasa 'panas' maka akan jadi tak selesa ketika di pejabat atau melakukan aktiviti di luar. Sebab tu aku tak faham kenapa si Bella melulu buat laporan polis tanpa merujuk kepada pemilik produk Izeara Extravaganza ni.

Cepat nau Bella melatah, sampaikan pemilik produk ni sendiri terpaksa tampil untuk berikan penerangan ...

Penerangan Dari Pemilik Produk Kurus Izeara Extravaganza




Dan disebabkan amukan Bella ni la, penyanyi Siti Nordiana pun sama tampil memberikan penjelasan di akaun Instagramnya mengenai produk Izeara Extravaganza ni ...




Haaaa bertuah si Bella sebab Nana sebut nama dia dalam instagram haha. Rupanya Nana pun pengguna produk Izeara Extravaganza ni, patutlah boleh maintain kurus dan slim sampai sekarang! Nana pun sendiri mengaku produk serum Izeara Extravaganza ni tak 'panas', tak melekit dan tak berminyak

Tak cukup lagi? Nah, testimoni oleh mereka yang telah menggunakan produk Izeara Extravaganza ...

Testimoni Serum Izeara Extravaganza










Kelebihan Serum Izeara Xtravaganza 

  • Merupakan serum kurus yang PERTAMA di pasaran yang tidak panas, tidak melekit 100% dan pastinya harga serum ini MAMPU MILIK!
  • Serum kurus pertama di Asia yang ada Cafeisilane C. Ini adalah bahan yang paling pantas mencairkan lemak di bawah kulit
  • Melawaskan permbuangan air besar selepas 1 jam menggunakan Serum Izeara Extravaganza ni. Hilang stretchmark lama dan baru melahirkan sekiranya korang menggunakan secara konsisten selama 7 hari
  • Lemak lemak tepu dan degil akan disingkirkan dengan cepat!





Haaaa bila baca testimoni-testimoni di atas, barulah tahu cerita sebenar kan! 'Panas' atau tidak tak jadi isu, yang penting hasilnya! Sebab tu Bella cepat-cepat upload satu lagi video minta maaf huhu ... tu la terlajak perahu pun payah nak undur dah, apatah lagi kalau terlajak kata. Tapi, mengaku kesalahan diri itu lebih baik kan .. respek sama Bella!

So, korang yang nak tampil langsing dan bergaya dalam baju raya idaman korang bolehlah mencuba Serum Kurus Izeara Extravaganza ni! ;)


Instagram: @izearaxtravaganza 
Tempahan : 013-777 3617 

Tuesday, May 24, 2016

Tips Fesyen Online Muslimah Ke Pejabat


Assalamualaikum!


Antara benda yang boleh buat korang stres setiap hari ialah memilih pakaian yang sesuai untuk ke pejabat ... setuju? Untuk kaum wanita yang bekerjaya khususnya, memilih baju boleh menjadi satu 'mimpi' ngeri kerana jika tersalah pilih ia akan 'menghantui' kita selama-lamanya! Tidakkkkkkkkk ..... T_T

Banyak faktor yang perlu dititikberatkan sebelum kita memilih pakaian. Samada korang bekerja di pejabat mahupun melakukan tugasan di luar, pemilihan pakaian yang praktikal dan sesuai sangat penting untuk memastikan keselesaan ketika melakukan pekerjaan. Antara faktor yang diambil kira ialah :

  • saiz badan
  • umur
  • jenis kerjaya,
  • padanan corak serta aksesori
  • tona kulit (mengikut personaliti)

Tapi jangan risau! Kerana ada beberapa tips fesyen online yang boleh bantu korang membuat pilihan dengan betul dan sesuai! ;)
 


gambar : sekadar hiasan


Tips Fesyen Online Muslimah Ke Pejabat

  • Kenali tubuh anda

Paling utama dan paling terpenting sekali, anda kena kenali tubuh badan anda. Pilih pakaian yang selesa dipakai dan tidak terlalu menonjolkan bentuk tubuh badan. Pastikan pakaian yang dikenakan sesuai dengan ketinggian dan bentuk tubuh. 

  • Tentukan jenis pakaian yang boleh dan tidak boleh dipakai ke pejabat
Tidak kira samada anda bekerja di agensi kerajaan mahupun swasta/korporat, pemilihan jenis pakaian yang sesuai penting mengikut profesion masing-masing. Gunakan garis panduan pemakaian yang disediakan supaya anda boleh membuat keputusan yang betul dalam memilih pakaian. Antara pilihan jenis pakaian yang sesuai ialah baju kurung, kemeja bersama blazer, jumpsuit dan lain-lain. Elakkan dari memakai material jenis denim atau jeans.



gambar : sekadar hiasan
  • Pilih saiz pakaian yang sesuai dengan bentuk badan
Elakkan memakai pakaian yang kainnya mengikut bentuk badan. Pemilihan saiz baju yang betul akan memberikan imej profesional dan juga selesa ketika di pejabat. Sekiranya anda sering mengenakan kemeja dan seluar slack atau long pants, pastikan baju kemeja tidak pendek sehingga di paras atas paha.

  • Pilih padanan warna yang sesuai 
Sebaiknya pilih dua padanan warna yang sesuai. Paling maksimum, boleh sehingga tiga warna sahaja. Elakkan memilih kumpulan warna yang sama, Kumpulan warna terbahagi kepada dua iaitu warna sejuk dan warna panas. Sekiranya mempunyai corak, anda boleh suai padankan dengan warna yang terdapat dalam corak tersebut untuk membangkitkan penampilan yang lebih harmoni



  • Aksesori
Fesyen tidak hanya terfokus pada pemakaian sahaja, malah ia turut melibatkan pemilihan aksesori yang sesuai dan padan seperti tudung, kasut dan beg tangan. Untuk tudung, elakkan dari memilih tudung yang mempunyai corak 'berserabut' dengan hiasan manik dan labuci semata-mata, namun jika terdapat sedikit di bahagian tepi tudung itu tidak menjadi salah!

Sekiranya anda memakai pakaian corak 'kosong', tudung sebaiknya pilih yang bercorak. Padanan warna juga perlu diambil kira supaya warna tudung harmoni dan seimbang dengan warna baju. Begitu juga jika anda memakai baju bercorak, maka tudung bercorak 'kosong' dipilih.

Harap tips-tips di atas dapat memudahkan kita membuat keputusan dalam memilih pakaian yang sesuai. Yang penting kita merasa selesa dengan apa yang kita pakai dan praktikal dengan bidang tugas kita di pejabat atau di luar. 

Selamat mencuba! ^^



Monday, May 23, 2016

Antara Bisnes Dan Keluarga ...


Assalamualaikum!


Lama tak cerita pasal my family business ni  ...haha! Dah dua minggu tak ikut meniaga, minggu pertama sebab kereta 'meragam' sampai terduduk aku dibuatnya! Minggu lepas, yakni semalam sebab kakak tak berapa sihat lengkap dengan pakej demam + batuk + selsema dia. So, kami tiga beranak 'berkampung' dalam umah jela sementara Pak Jelan gi meniaga sorang huhu ...

Kiriman gambar WhatsApp oleh Pak Jelan pagi kelmarin menunjukkan awan mendung berarak kelabu pagi tu di Kota Damansara. Subuh tu memang dah hujan, tapi alhamdulillah masih ada rezeki buat peniaga-peniaga carboot di sana walaupun ramai yang tak turun hari tu.



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.