ruangiklan
ruangiklan

Friday, July 29, 2016

Belajar silat atau masuk maahad?


Assalamualaikum!


Kebelakangan ni, dua benda ni jelah jadi topik perbincangan kami suami isteri. Mula-mula pasal maahad tahfiz atau sekolah beraliran agama. Paling dekat aku boleh fikirkan ialah kat Klang. Masa ikut lawatan Lembaga Zakat Selangor tahun lepas bersama KBBA, aku ada ternampak banyak papan tanda sekolah-sekolah tahfiz. Sejak dari tu lah aku mula terfikir nak hantar anak ke sana ....

Walaupun sekadar perbincangan suami isteri, tapi niat di hati tu memang nak masukkan kakak ke sekolah beraliran agama. Sebab dia bab menghafaz ni agak terer berbanding aku hehe. Kalau dia fokus ... memang jadi! Setakat ni kami hanya mampu beri dia 'bekalan' ilmu agama di sekolah dan di rumah je. Tu pun kadang-kadang dia tanya kenapa itu? kenapa ini? kenapa tak boleh? baru kami jawab. Syukur juga dikurniakan anak-anak yang banyak bertanya ni huhu ...



Wednesday, July 27, 2016

"Ni bukan anak Anim!"

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Kalau korang jadi aku ..korang terasa tak bila diaorang cakap cenggitu? Barangkali dalam nada bergurau .. kadang-kadang kita tak sedar 'gurauan' tu kasar boleh buat orang lain terasa hati. 

Macam aku kecik-kecik dulu, selalu kena 'buli' ngan abg yang sulung. Dia cakap aku bukan anak mak ... mak jumpa kat mana ntah terus bawa balik bela aku (hahahaha kuang ajo punye ayat dia masa tu) Terus aku bantai nangis nangis kat mak, tanya mak betul ke apa dia cakap tu hahaha! Masa kecik ..boleh la ko buli sakan adik ko kan haha :p


Tuesday, July 26, 2016

Bila orang bandar jumpa ikan puyu!


Assalammualaikum!


Menimbuk puyu...

Pertama kali kami anak beranak tengok sendiri bagaimana Pak Jelan menimbuk ikan puyu di bendang (sawah padi). Time ni orang dah amik padi, so yang mana ada lopak-lopak air tu memang ade la berekor-ekor ikan puyu dan sepat di dalamnya hehe ...

Alkisah ... tengahari tu aku nak gi belakang umah buang sisa makanan sekali tengok Pak Jelan berdesup lari masuk ke dalam umah amik timba (baldi) dan penapis dengan muka tersengih macam ada sesuatu. Rupanya nak pi tangkap ikan puyu! haha ...



sekali sauk je ...menggeletik dia dalam penapis tu ;)

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.