ruangiklan
ruangiklan

Thursday, August 18, 2016

Jangan pelik kalau ada orang macam ni!


Assalamualaikum!


Dua-dua entri aku arini berkisar pasal gambar dari artikel suratkhabar. Walaupun aku tak berapa 'aktif' di facebook dan media sosial kebelakangan ni, tapi perkembangan sukan negara terutama Olimpik Rio 2016 sentiasa kami ikuti (di TV) dan malam tadi berkesempatan tengok perlawanan Akhir Badminton Beregu Campuran yang menyaksikan pingat Perak menjadi milik pasukan Malaysia dan Pingat Emas berjaya digenggam erat oleh pasukan Indonesia. 

Tahniah Malaysia!


sumber : facebook

"Abg nak kahwin lagi tak?"


Assalamualaikum!


Soalan 'pembunuh' nombor satu wanita! hohoho ... haha. Gila punye soalan ... tapi tak dinafikan pernah menjadi topik kami suami isteri kalau berborak haha! Macam takda benda lain nak diborak yek ... tapi bukan la borak secara serius macam tu. Borak santai orang kata ... duduk berdua berborak pasal memori mula-mula kahwin, dapat anak pertama, dapat anak kedua, susah senang 10 tahun bersama blablabla ... lalu timbul la soalan 'manja' ni .... haha :p

"Abg nak kahwin lagi tak kalau diberi peluang?"

"Ishhh ... abg bukan jahat macam tu Hani. Abg takda niat langsung la nak buat macam tu. Cukuplah Hani ngan anak-anak jadi peneman abg dalam syurga nanti ..."

"Kahwin lagi tak bererti jahat. Itukan jodoh dan ketentuan Allah. Hani pun tak boleh elak kalau ditakdirkan kena ada 'partner' sorang lagi. Inikan pulak abg. Tu kan rahsia Allah ..kita tak tahu masa depan macam mana ... kannnn"

Hahaha pasrah gila bunyinya. Bersungguh dia geleng kepala mencebik takmo.  Walaupun aku tau dia bukan seorang yang jenis berharap isteri bagi 'greenlight' macam tu. Takpela kalau tak nak haha :p. 




Sebenarnya takut jugak ... gila tak takut! haha. Tapi bila aku terjumpa artikel ni kelmarin, aku mula terfikir ... nak ke dia kalau aku yang carikan? 

Tapi, bila fikir fikir balik ... rakan karib aku semua dah berkahwin. Fuhh selamattttttt!

Hahaha .... 


Tuesday, August 16, 2016

'Dipulau' rakan sebaya?


Assalamualaikum!


Bila anak-anak baru nak mula mengenal dunia dan kawan, ini antara perkara yang mereka bakal hadapi. Alam persekolahan tak selalunya indah. Kadang-kadang tanpa alasan kukuh pun, perbalahan boleh berlaku sesama mereka sehingga boleh mempengaruhi emosi anak tu. Biasa la budak-budak bergaduh dan bermasam muka kejap. Harini gaduh esok baik balik. Tak macam orang tua ... arini gaduh tujuh keturunan tak bertegur hehe...  

Macam yang aku pernah pesan pada kakak dan adik di awal tahun persekolahan, berkawan baik-baik, jangan bergaduh dan jangan terlalu mengikut kata kawan sehingga awak 'dipijak'! Dan sekiranya ia mengganggu perasaan, jangan simpan sorang sorang.

Dan semalam ....

Monday, August 15, 2016

Wakil Sekolah


Assalamualaikum!


Dugaan sungguh hidup tanpa smartphone! Kalau tertinggal di rumah boleh tahan lagi, tapi ni 'meninggal dunia' terus tanpa sempatku selamatkan! Kalau ada sesiapa yang cuba nak whatssapp tu minta maaf lah yo, sebarang urusan boleh pm atau emailkan aje la ye.

Disebabkan smartphone dah 'tak bernyawa', moh la kita godek-godek folder gambar dalam pc ni. Mana tau ada benda yang aku tak sempat nak kongsikan lagi. Godek punye godek, sekali terjumpa gambar kakak jadi wakil sekolah untuk majlis tadarus dan khatam alQuran hujung bulan lepas.


Mengisi masa lapang menyikat janggut ayah haha!


Sebenarnya majlis ni majlis tertutup je, bermula 8am sehingga 11 tengahari. Yang kakak pulak sedang berlatih mengaji dengan cikgu dan kawan-kawan lain di dalam masjid. Jadinya, menapakla kami tiga beranak di bawah khemah dari awal sampai akhir majlis. Nak patah balik KL tak mungkin la diknon!

Majlis tadarus dan khatam al Quran ni turut disertai beberapa buah sekolah rendah lain sekitar Daerah Petaling Utama. Ada YB datang ye, tapi tak kenal la sapa pulak huhu ....

Hajat dihati nak masuk masjid tengok kakak mengaji, tapi atas sebab tertentu terpaksa aku duduk menumpang aje bawah khemah tu. Ayahnya dan Mira je la yang dapat masuk tengok.


Time ni majlis dah habis, so makan dulu sebelum balik

Bergambar dengan kawan-kawan yang juga wakil sekolah



Alhamdulillah ...so proud of you kakak. Tak dinafikan kakak memang aktif di sekolah rendah mahupun agama. Ibu pun aktif gak time sekolah rendah dulu ...aktif bermain! hahaha :p



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.