ruangiklan
ruangiklan

Friday, October 07, 2016

Tukar IC Tentera kepada IC Awam di UTC Keramat


Assalamualaikum!


Tolong jaga kad pengenalan korang baik-baik. Jangan bagi hilang, jangan kasi rosak, jangan bagi pada orang yang tak dikenali dan kalau masih guna kad pengenalan yang lama, sila tukar pada yang baru. Oh, tu pesanan tuk aku jugak sebab masih belum tukar pada IC yang ada dua gambar tu hehehe.

Ada yang tertanya-tanya, macam mana prosesnya nak tukar kad pengenalan ni? Yang tu senang je. Korang boleh pergi ke JPN yang berdekatan atau buat di UTC berhampiran. Tapi, macam mana nak tukar kad pengenalan tentera kepada kad pengenalan awam? Haaaa .. yang tu kejap lagi aku ceritakan yek.


Wednesday, October 05, 2016

Dua hari sebelum Awal Muharam 1438H ...

  8 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Duit duit ... di mana ko duuuuuiiit! Macam-macam dugaan kereta 'kebal' aku yang seketul ni. Lima bulan lepas 'terbang' dah beratus-ratus ringgit Malaysia. Kali ni pun nak kena 'terbang' lagi la beratus gara-gara cermin depan retak kena hentam! T_T




Perghh .. cermin depan tu yop! Tukar seketoi pun tak lari RM700+. Mujur dulu pasang tinted mahal sikit, kalau tak mau tembus cermin pecah berderai T_T.


Apa benda yang menghentam cermin depan kereta? Cik abe aku pun tak pasti. Katanya time lalu jalan menghala ke KL base, kereta depan terlanggar sesuatu dan benda tu melayang hentam cermin depan kami. Benda tu berlaku terlalu cepat memang tak perasan objek apa yang melayang kena kat cermin kereta! Mujur cik abe tak hilang kawalan masa tu ... alhamdulillah.

Duit boleh dicari, nyawa dan keselamatan tu lebih penting. Tak boleh nak salahkan pemandu kereta depan tu, mungkin dia jugak tak sempat elak dari terlanggar objek tu. Yang penting tiada kehilangan nyawa atau tercedera. 

Hurmm ... terpaksa la dikau bertahan ye si 'kebal'. Doa-doakan la tuan ko ni balik kang terpijak beg duit berisi seratus juta ringgit :p 

Kahkahkahkahkah! 

Tangisan dalam tawa ... 

Tuesday, October 04, 2016

Dia nak sangat ke Perpustakaan MBPJ


Assalamualaikum!


Taman tasik atau perpustakaan? Diaorang ni dua tempat tu je la yang akan diminta setiap minggu. Tak reti nak minta gi tempat lain, kalau minta bukan dapat pegi pun hehe. Tapi yang ni ..lama dah dia berhajat, lama dah disuarakan keinginan nak kesana. Dan akhirnya, hari tu dapat juga jejakkan kaki ke Perpustakaan MBPJ, Petaling Jaya. 

Kadang-kadang bila difikirkan balik, bakpe payah nau nak bawa anak-anak gi perpustakaan ye. Bukan diaorang minta gi tengok konsert atau perabih duit suh beli itu ini. Gi baca buku je pun ... free pulak tu! Rasa bersalah sangat pulak bila tak dapat tunaikan kali pertama dia minta.


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.