Breaking

Friday, May 19, 2017

Anmum Materna x Riding Pink | Raikan Para Ibu Dengan Pengalaman Luar Biasa!


Assalamualaikum!

Inilah kali pertama aku berjumpa dengan pemandu wanita yang peramah dan sweet! Apatah lagi rasa terharu diraikan sempena Hari Ibu, dapat merasai pengalaman menaiki Riding Pink semalam.

Bagi aku yang memang tak pernah menggunakan perkhidmatan ala-ala Uber/Grabcar ni, memang agak susah untuk menaruh kepercayaan pada orang luar. Tapi dengan Riding Pink ni alhamdulillah tak rasa risau dah sebab pemandunya adalah wanita!😍


Me with Joyce from@ridingpinkmy. Thank you for the smooth ride!

Inilah Miss Joyce yang membawa aku menaiki Riding Pink semalam. Dari depan office sampai depan sekolah anak, kami rancak berborak mengenai kekeluargaan dan anak-anak. Macam berborak ngan kawan lama pun ada 😅Sudah tentu bila wanita dengan wanita, kita akan rasa lebih selesa untuk berinteraksi dan berkongsi tips. Antara yang dikongsikan ...
  • jantung wanita yang mengandung berdegup  20 kali lebih setiap minit berbanding wanita yang tidak mengandung. Ini untuk memastikan si ibu dan anak di dalam kandungan mendapat oksigen dan nutrisi yang secukupnya
  • Ibu mengandung memerlukan 600µgⁱⁱ folat sewaktu hamil untuk mengurangkan risiko kerosakan tiub saraf manakala 1000mgⁱⁱ kalsium adalah penting untuk keperluan mereka sendiri di samping menyokong tulang anak yang dikandung
  • Walaupun kebanyakan ibu menyedari mereka perlu mengamalkan diet yang sihat dan seimbang untuk diri sendiri dan anak dalam kandungan, agak sukar untuk ibu-ibu yang sibuk mendapat nutrisi mencukupi melalui diet seharian biasa. Contohnya, keperluan harian folat sebanyak 600µgⁱⁱ adalah bersamaan dengan 75 cawan beras ceruh, dan 1000mg kalsium boleh didapati dalam 10 biji kek kacang soya dan 11mg zink boleh diperoleh daripada 52 keping roti putih dan 55 pisang bersaiz besar.
Perubahan-perubahan fizikal ini yang di mana si ibu menyokong pertumbuhan si manja memberi kesan kepada kehidupan sehariannya di mana tubuh si ibu mengalami perubahan luar biasa setiap hari.

Apa itu Riding Pink?

Riding Pink, perkhidmatan pengangkutan wanita yang pertama di Malaysia, ditubuhkan dengan matlamat untuk memberi sokongan kepada para wanita dan ibu, menjadi penjana pendapatan tambahan melalui khidmat kenderaan yang selamat bagi pihak wanita.

Berkongsi matlamat yang sama, Anmum™ Materna memberikan keyakinan kepada para ibu  sepanjang perjalanan sebagai seorang ibu, dengan memberikan nutrisi yang sesuai untuk menyokong kehamilan mereka. Dengan visi ini, Anmum™ Materna dan Riding Pink telah memulakan inisiatif ini agar ibu-ibu mengandung dapat menikmati pengalaman yang sememangnya luar biasa.



ANMUM™ MATERNA BERKONGSI DETIK-DETIK INDAH KEHAMILAN DENGAN MERAIKAN KECEKALAN PARA IBU MENERUSI PENGALAMAN LUAR BIASA SEMPENA HARI IBU INI

Dari 8 Mei sehingga 31 Mei 2017, 25 ibu mengandung pertama yang mendaftar dengan Riding Pink akan mendapat perkhidmatan pengangkutan menakjubkan secara PERCUMA daripada Anmum™ Materna - sama ada untuk menghadiri pemeriksaan pra-natal, ke tempat kerja, membeli barangan dapur, atau untuk keluar bersantai dengan kawan-kawan. Untuk menjadikan perjalanan ini lebih istimewa, ibu-ibu akan mendapat pilihan lagu istimewa Hari Ibu untuk dinikmati, dan juga nasihat pakar  tentang teknik pernafasan untuk ketenangan diri bagi ibu-ibu terpilih.

Setelah selesai perjalanan, mereka akan menerima pek hadiah ekslusif daripada Anmum™ Materna yang mengandungi pek nutrisi dan hadiah menarik sebagai persediaan untuk hari kelahiran. Bukan itu sahaja, 100 orang lagi ibu yang mendaftar akan menerima potongan RM5 untuk perjalanan mereka dan juga sebuah Kit Vital Mama eksklusif yang dilengkapi dengan produk-produk khas untuk kegunaan ibu dan pilihan lagu Hari Ibu.





Cara Daftar Pink Riding





Sempena Hari Ibu ini, raikan detik-detik kehamilan yang luar biasa bersama Anmum™ Materna dan Riding Pink untuk mendapatkan perkhidmatan pengangkutan percuma dan diskaun, selain daripada Kit Vital Mama eksklusif dengan sertakan butiran dan perjalanan  anda kepada kami di anmumpink@gmail.com.

Anda juga boleh melayari www.facebook.com/ConnectedMumsClub/ atau www.facebook.com/RidingPink untuk mengetahui lebih lanjut tentang pengalaman-pengalaman luar biasa  ini dan kenali ibu-ibu hebat lain.


1 comment:

  1. haritu naik juga. Bagus sebab pemandunya perempuan.jadi nak borak atau buat ape tak segan

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.