ruangiklan
ruangiklan

Friday, August 25, 2017

Awak buat ibu terkejut je tau!

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Hati anak ni memang sensitif. Kadang benda tu kecik je, tapi dia punya sedih dia punya pilu macam orang mati kucing. Mungkin aku pun macam tu dulu kot, suka sangat menangis walhal tak faham sangat pun kenapa beria menangis tapi sebab kengkawan nangis, aku pun ikut nangis la hahaha ... boleh macam tu?

Alkisah semalam, masa tunggu anak-anak habis sekolah agama. Aku dok sedap makan puteri berendam kak liza pelawa. Tengah makan, tetiba nampak kelibat Mira berjalan laju dengan muka sedih. Aku tanya kenapa? Dia tak jawab terus keyau (nangis)! Lorrr ... kenapa pulak tetiba nangis ni?

Dalam kepala ni macam-macam la tanggapan tak baik. Dia kena denda ke? kena marah ngan ustazah ke? kawan usik dia ka? dia jatuh tangga ka? kawan amik barang dia ka? Macam-macam hipotesis aku buat dalam masa 5 saat tu hehehe.

Aku tanya lagi, dia sambung nangis. Dia punya nangis macam budak kena tinggal mak ayah. Aku yang tengah makan ni terberhenti terus! 


ibu dan 'mangsa' kejadian semalam 


Last-last, budak-budak kat situ cakap arini (semalam) dua orang ustazah nak pindah sekolah dah. Esok (arini) hari terakhir diaorang, so diaorang sedih la. Hok alohhhhhhh ... ibu ingat mende ape la awak nangis punya teruk macam tu! Ibu ni dok mikir awak kena buli atau kena denda huhu. Rupanya sedihhhhh ustazah nak pindah sekolah dah ye huhu. Aduhhh anakku ... awak bikin ibu terkejut je tau. Yang peliknya, budak-budak lain takda pulak nangis macam awak. Elok je diaorang berlari keluar pagar bergelak ketawa macam takda apa. Awak je yang ibu tengok dok bergenang air mata. 

Sedih punya pasal, malam tadi dia ngan kakak dia kenen suh beli pembalut hadiah nak bagi hadiah kat ustazah-ustazah yang nak pindah sekolah tu. Ye la nak ... bagi la hadiah kat kat ustazah awak. Geli hati juga bila dikenangkan balik. Alahai anakku ... mujur ni bukan prank, kalau tak ibu dah terkena dah! hehe.

0 pengomen comel:

Post a Comment

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.