Thursday, August 24, 2017

# Cerita Kat Opis

Farewell untuk Wani


Assalamualaikum!


Bertemu dan berpisah adat manusia biasa
Hilang di mata tapi di hati jangan lupa
Berdoalah kita agar aman dan sentosa
Moga jumpa lagi disuatu masa nanti ....




Begitulah adat hidup didunia ini. Setiap pertemuan pasti akan disusuli dengan perpisahan. Walau hanya ditakdirkan kami berjiran (dia duduk belakang sebelah kanan aku) untuk 8 bulan je, tapi dia punya loqlaq gila-gila macam dah 8 tahun jugak la hehe.

Semalam hari terakhir Wani di HQ. So, kami satu department buat majlis perpisahan untuk Wani dan sorang lagi pegawai tapi tak dapat hadirkan diri atas sebab-sebab tugas di luar.






Tiga benda ni kena seiring ... usaha, doa dan berserah pada Allah. Dan, akhirnya impian Wani untuk pulang bertugas di kampung halaman sendiri dimakbulkanNya. Siapa boleh bertahan berpisah ngan anak yang masih kecil berbulan-bulan. Kalau PJJ ngan suami, kita boleh tahan lagi tapi kalau berjauhan ngan anak yang masih memerlukan perhatian dari kita ....ishhh aku pun tak tahu lama mana boleh hidup macam tu huhu. Malam-malam tidoq bergenang ayaq mata weh!

Sedangkan aku sendiri pun nangis menggugu bila kakak dan adik duduk kampung time cuti sekolah hehehe .... mengada ibu ni kan! Tapi itu la .... kerinduan seorang ibu terhadap anak yang jauh dari mata, susah untuk ditafsirkan dengan kata-kata. Hanya air mata menjadi peneman dikala kesunyian ... gituuu.

Dah berucap, jom makannn!

Ratu-ratu PIN


Orang kata, patah tumbuh hilang berganti. Tapi yang hilang yang patah takkan sama dengan yang baru tu betoi dak! Kami tumpang gembira ngan Wani walau berat untuk berpisah. Perpisahan untuk kami, tapi pertemuan semula untuk Wani dan anak. Family is everything ...right?😉

Moga Wani sukses di tempat baru nanti, jangan lupa kami naaaa 😘

No comments:

Post a Comment

Apa kata korang?