Nak Semak Wang Tak Dituntut (WTD)? Jangan Pergi Waktu Ini!

Wednesday, August 02, 2017


Assalamualaikum!


Cakap pasal duit semua orang mesti nak kan? Lebih-lebih lagi kalau duit tu memang kita punya dan kita boleh tuntut dengan mudahnya. Tapi semak je yang mudah, sebelum nak semak tu kena bersusah-susah sikit la hehe. Sekarang kan tengah viral pasal isu wang tak dituntut ni, jadi berduyun-duyun la rakyat marhaen ambil kesempatan untuk semak kot-kot kalau ada duit 'terpijak' ada dalam akaun-akaun lama sebelum ni.

Bila isu wang tak dituntut ni jadi viral, maka terpanggillah aku untuk pergi sendiri dan semak samada aku masih ada harapan disini hehe. Mana la tau kan ... ada rezeki nak belanja anak-anak KFC hujung bulan nanti heeheeeheeee!

So, dipendekkan cerita aku pergilah ke tempat yang dimaksudkan tu. Aku pergi pagi tau, sebelum kul 9.30am aku dah sampai. Disebabkan aku duduk di KL, maka tempat yang sesuai untuk semak wang tak dituntut ni ialah di Menara Maybank Kuala Lumpur. 

Sampai je terus naik eskalator ke tingkat lobby untuk ambil nombor giliran la. Memey ramai la orang dok beratur masa ni. Aku dengan yakinnya pergi la dekat kaunter nak ambil nombor giliran, dan senyuman bertukar menjadi muncung panjang bila baca ni ...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Hahahaha haaaa murung kejap la bila aku baca notis ni. Ada had rupanyaa! Ada sapa-sapa mention tak pasal benda ni sebelum ni? Kalau aku tau nombor giliran ada had, tidakla aku nak 'korban'kan lelemak dibadan berjalan kaki sejauh (dari LRT Masjid Jamek ke Maybank jauh gak oiii) ini! haha. 

Maka, aku pulang dengan kepasrahan yang tidak terkata hari tu. Masa nak patah balik ke LRT tu, ada akak sorang ni tanya aku,"adik baru habis semak ke wtd tu?", Aikkk ... terserlah sangat ke muka aku yang penuh pengharapan ni?😝

"Tak sempat kak ...nombor dah habis", ringkas aku balas. Selamat la akak tu dan kawan-kawannya tak payah nak mendaki 'bukit' dan turun kembali dengan kehampaan ...macam aku hehe.

Kemudian datang pulak akak lain mencelah,"saya sampai sini sebelum kul 8 pagi kak, pun nombor habis jugak. Yang datang kul 9 ke atas lagi la tak dapat dah", eh ehh macam mesyuarat jemaah dah kami kat situ hehehe. Tapi aku join jugaklah menyembang kot ada info akak tu boleh kongsi.

"Tau diaorang datang ambil nombor giliran kul berapa? dari kul 5 pagi lagi diaorang dah duduk menunggu disini. Yang tido sini pun ada! Kalau akak-akak nak datang, kena datang lagi awal dari tu ..", adehh... hanya mampu berhuhu je la bila dengar akak tu cakap macam tu. Tak kuasa la pulak aku nak 'berkhemah' depan Maybank macam ni. Kalau nak pergi jugak, kena sahur kat sini la nampak gayanya hehe.

Gitulah ceritanya hari tu. Aku tak tahu la pulak tempat lain macam mana, tapi disitu memang begitulah kesnya aritu. Giler ah! Gigih betul deme menunggu dari sebelum subuh sampai ke pagi. Kalau macam kami yang datang lepas pukul 7 pagi ni memey takda harapan lerrrrr!

So, kome kome seme dah gi semak ke belum? Kalau tempat kome tak ramai orang macam kat KL ni, eloklah pergi semak cepat. Macam aku ni nampaknya kena tunggu isu wang tak dituntut ni 'reda' barulah boleh nak pergi balik. Lagipun benda ni takda tarikh luput, so boleh pergi semak bila-bila masa. Jadi, duduk diam-diam la dulu ye duit ...nanti aku datang balik (kalau ada la ...) haha!


You Might Also Like

6 pengomen comel

  1. betul, takyah check dulu sekarang. lagipun duit wtd tu takde expiry pun

    ReplyDelete
  2. kite tggu next year lah blh check online nti kan...hehe

    ReplyDelete
  3. Pergh.. Baru berhajat nk gi. Hm.. Tggu dulu la gamaknya

    Jom Ketahui Punca Hb Rendah Semasa Mengandung

    ReplyDelete
  4. Huhuhuhu hampa hampa .. takpe.la nim lain kali blh pegi lagi..

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM