Satu nota seribu makna

Tuesday, August 08, 2017


Assalamualaikum!


Satu hari ketika sedang makan, seorang lelaki datang dan meletakkan sekeping nota kecil di atas meja makan kami. Ku tenung dan baca isi kandungannya. Ternyata kita semua struggle mencari rezeki di kota besar. Tiada kisahkan rasa malu, kerana niatnya ikhlas ingin mencari sesuap nasi demi keluarga.

Macam-macam cara digunakan demi rezeki yang halal. Sekecil-kecil usaha, sekecil-kecil modal digunakan sebaik mungkin. 




Bagiku, menjual begini lebih baik dari meminta-minta. Sekurang-kurangnya ada usaha untuk memajukan diri walaupun secara kecil-kecilan. Yang salahnya ialah bila kita langsung tidak berusaha untuk mengubah nasib sendiri dan hanya mengharapkan belas ihsan dari orang lain.

You Might Also Like

3 pengomen comel

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM