Jangan makan depan Mira!

Tuesday, September 05, 2017


Assalamualaikum!


Cuti panjang sudah pun berakhir. Warga kota telah kembali ke bandar menjalani kehidupan seperti biasa. Bagaimana ya hari ni? Ada yang sudah masuk pejabat, atau sambung cuti lagi? hehe. Ikutkan tahap kemalasan, memang rasa nak sambung cuti ye dak. Tapi bila memikirkan kerja di opis yang sedang menunggu dengan kertas berselerakan di atas meja ...hurmmm marilah kita jadi pekerja mithali ye hehehe.

Tapi kakak tak pergi sekolah hari ni. Dia demam pulak...kesian anak ibu. Mulanya kaki terpelecot, lepas tu terus jadi demam dan batuk. So, dapat la dia mc satu hari. Kalau demam berterusan jugak, kena gi klinik balik amik darah huhu. Moga anak ibu cepat sembuh ya.

Cerita pasal Mira pulak, haiii ... pedih hati bila mengenangkan ayat dia semalam. Walaupun dia takda niat nak cakap macam tu, tapi kata-kata spontan dia tu membuatkan aku terfikir sejenak ... hurmm.

Alkisahnya, malam tadi aku ke dapur. Ku tenung nasi yang berbaki dan separuh ikan masam asam pedas dalam periuk. Niat dihati takmo membazir. Siapa pula yang akan makan lagi memandangkan hari dah larut malam sangat. Kalau ditunggu esok, pastinya basi. Nehi!nehi! Mana mungkin aku akan membiarkan lauk sesedap itu disia-siakan?? Lantas ku ambil pinggan, ku cedok nasi dan lauk dan kusatukan. Ku bawa kedepan, kududuk disofa ... ku baca bismillah dan aku makan. Selang dua suap, si Mira datang ....."aikk! makan lagi??" Toinggggggggggggggggggg! pedihnya disituuuuu wakkkkkkk! 😑

Dia bagi penekanan terus pada ayat tu dengan perkataan LAGI, seolah-olah ibunya baru lepas makan 15 minit yang lalu. Walhal waktu terakhir ibu makan adalah 6 jam yang lepas! Haiii la anak ... dikau membuat diri rasa bersalah menjamah nasi diwaktu malam .... hehe! 

Lepas ni kena makan sembunyi-sembunyi la gamaknya. Kalau nak makan larut malam, tak boleh makan depan Mira. Trauma dengar ayat aikkk! makan lagi? dia tu huhu..


Misi tercapai! tinggal kuah asam pedas sedap melekat!



You Might Also Like

2 pengomen comel

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM