Tuesday, October 24, 2017

# Story Kenit

Bonda Rozita Ibrahim Pengasas Sendayu Tinggi & JRM | Dulu & Sekarang



Assalamualaikum!


Haluuuu! selamat hari Selasaaaa! Dah 2 minggu kita berselubung dalam kepanasan ye dak. Ni pun suhu baru 34⁰C-35⁰C, kita dah menggelupur cari aircond cari air. Kalau boleh 24 jam asyik nak beraircond je kan, apatah lagi kalau dalam rumah huhu. Apapun, pastikan korang minum air masak secukupnya ye, dan pastikan anak-anak juga cukup air dan jauhi dari bermain di luar terlalu lama terutama di tengah-tengah panas terik.

Berbalik kepada topik, tak ramai antara kita yang dapat kekalkan rupa dan bentuk badan setelah bertahun-tahun, termasuklah aku! Janganlah tertipu dengan kekurusan aku ni ahahahaha kerana kita semua sama je sebenarnya, bila makin berumur makin kuranglah tahap metabolisma kita. Ditambah pula dengan cara hidup dan pola pemakanan yang tak berapa nak teratur, so yeah ...agak payah nak kekalkan berat dan bentuk badan yang ideal huhu.

Apapun, ni cuma entri santai je ye. Setelah 4 tahun tidak bertemu, bulan lepas aku dipertemukan kembali dengan bonda Rozita Ibrahim di satu seminar dimana beliau turut menjadi salah seorang panel. 



Pertama kali aku berjumpa beliau ialah ketika di Sepetang Bersama Blogger 2014, gathering aku yang pertama sebagai seorang blogger yang masih 'hijau' ketika itu. Happy dan teruja dapat berdiri sebelah dan bergambar bersama dengan ikon usahawanita berjaya seperti bonda. 

Selepas 4 tahun, kami dapat bergambar 'bersama' sekali lagi, walaupun bukanlah berdiri sebelah menyebelah macam dulu hehe. Tapi kiranya nampak jugaklah muka beliau kan haha. Faham-faham je la, bila dah diserbu peminat kiri kanan depan belakang, aku yang 'kurus' ni pun takleh nak menyelit amik gambar. Harapkan tinggi aje lah, maka aku dapat angkat handphone tu tinggi sikit kasi nampak muka beliau hahaha. Nak gelak pun ada masa ni hehe.




Nampak tak kegigihanku nak bergambar dengan beliau? hahaha ... takda peluang langsung aku nak menyelit di tengah-tengah tu. Masa seminar beliau kata, muka beliau bukan kena botox seperti dakwaan sesetengah pihak. Tak percaya boleh try cubit lepas habis seminar lagi. Apa lagi ... ramai la makcik-makcik, kakcik-kakcik ambil peluang picit-picit pipi bonda. Aku tak sampai hati nak picit cubit pipi orang, cukuplah sekadar nak berdiri sebelah ambil gambar, tapi tu pun tak dapat! haha. Penyudahnya, kita selfie dari jauh je la bonda ye ....heeeee 😂

Bonda Rozita tak banyak berubah dari 4 tahun lalu. Maintain langsing, sihat dan sentiasa bertenaga. Yang ketara berubah cuma aku je .... terutama tang pipi tuuuu pipi tuuuuu dah sama naik ngan bonda! haha ....okbai 😝

1 comment:

Apa kata korang?