ruangiklan
ruangiklan

Thursday, January 12, 2017

Bundle | Tali Pinggang Kulit Levis

  4 comments    
categories: ,

Assalamualaikum!


Pergi mana-mana, tak sah kalau tak masuk kedai bundle. Balik Melaka pun sama, kedai bundle kat Duyong tepi jalan tu memang dah jadi port wajib dia 'cuci' mata. Hari tu dia 'menyelam' dalam almari dan terjumpalah tali pinggang idaman hati! hehe.

Macam-macam jenis tali pinggang kulit dok ada dalam almari tu. Berkunci ok! menandakan harga dia bukan sa ringgit, bukan puluh ringgit tapi ratus ringgit wooo! Dan tali pinggang kat situ original kulit koleksi rare mungkin berusia puluhan tahun berdasarkan rekabentuk dan keadaan kulitnya.



Wednesday, January 11, 2017

Shell Out Melaka | Selera Warisan D'Maria MITC, Ayer Keroh Melaka


Assalamualaikum!


Selera terhadap seafood memang tak pernah 'padam'. So, kurniaan nikmat dariNya jangan dipersiakan hehehe. Satu malam, aku cakap ngan abah jom kita gi makan kat luar. "Makan ape?" dia tanya, "ade laaa ...", aku jawab hehe. Mujur diusia 'emas' abah boleh dibawa bergurau, kalau tak mau kena pangggg kalau bagi jawapan macam tu hehehe.

Nak cari restoran seafood kat Melaka tak susah. Kiri kanan bahu jalan ade je kedai makan sedia menerima pelanggan. Tapi malam tu kami nak bagi surprise sikit, so takmo bagitau mak dan abah kita nak makan kat mana hehe. 


Pemandangan dari Jambatan Pulau Pinang ke-2


Assalamualaikum!


Cuti sekolah yang lalu kami berkesempatan balik ke kampung di Perak. Tapi rupanya kaki kami melangkah jauh sikit dari tu bila kebetulan nak pergi melawat pak menakan di Penang.

Umur 34 tahun ni la baru dapat jejakkan kaki di bumi Pulau Pinang huhu. Sedih tak? dah jejak tak berapa nak sedih la kan hahaha. Kang kalau aku cerita lebih-lebih kang, orang cakap aku masuk Penang macam dapat masuk Disneyland USA atau Disneyland Hong Kong hahaha! So, biarlah aku simpan aje kejakunan dan keterujaan aku tu dalam hati.

Tapi tetap jugak nak kongsi gambar pemandangan dari atas jambatan Pulau Pinang ke-2! hohoho 😜


Tuesday, January 10, 2017

Duit Belanja Sekolah | Berkongsi pendapat dalam Sinar Harian


Assalamualaikum!


Alhamdulillah, satu permulaan yang baik untuk tahun 2017 bila diberi kesempatan untuk berkongsi pengalaman peribadi dalam akhbar Sinar Harian baru-baru ini. Siapa sangka perkongsian santai tentang pengalaman menguruskan duit belanja sekolah anak dalam satu entri mendapat perhatian wartawan dari media cetak.

Sebenarnya, aku dipelawa dari tahun lepas lagi tapi temuramahnya sekitar penghujung bulan Disember tahun lepas hehe. 


Monday, January 09, 2017

Selamat kembali ke sekolah!


Assalamualaikum!


Tahun 2017 ni takda yang bersekolah darjah satu dalam keluarga kami. Jadi keterujaannya tu bersifat sederhana je la. Persiapan pun sederhana, hanya sediakan kelengkapan wajib sekolah seperti baju sekolah, kasut sekolah dan buku. Perkakasan seperti alat tulis tu ada yang dah dibeli awal atau guna yang lama punya. 

Pun begitu, aku amik cuti jugak la hari pertama sekolah tu. Sebab nak setelkan hal yuran dan beli buku di bookshop sekolah. Malangnya, masih ada lagi buku yang tak sampai walaupun sekolah dah bukak.


Gambar TV Cantik Guna Digital Terrestrial Receiver!

  2 comments    
categories: ,

Assalamualaikum!


Dalam blok aku ni, hampir semua orang pasang astro. Aku punya astro pulak dah tukar ke njoi dan letak kat kampung untuk abah guna. So, selama bertahun-tahun ni la aku 'sengsara' setiap kali tengok tv. Guna ariel dalam, memang selalu la kena alihkan untuk dapatkan siaran yang elok.

Pernah gak terfikir nak buka satu lagi akaun astro, tapi nak membayar tiap bulan tu yang aku tak sanggup! Sebab tu juga kat kampung tu aku tukar pada njoi supaya senang sekali bayar je.


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.