ruangiklan
ruangiklan

Friday, June 02, 2017

Bila tiba Ramadan ...

Assalamualaikum!

Hujannnn di pagi Jumaat pertama Ramadan...alhamdulillah! Dah masuk hari ke 7 kita berpuasa, alhamdulillah walaupun cuaca luar agak terik pada hari² sebelumnya tapi disebabkan kami duduk dalam umah je maka tak terasa sangat kedahagaan itu hehe.

Apapun, Wani dan Mira juga berjaya menempuh minggu pertama puasa walaupun ada satu dua hari terberancai hehe. Mungkin juga tahun ini Ramadan jatuh dalam minggu cuti sekolah, maka drama minta makan minta minum itu tidak melampau sangat kalau nak dibandingkan dengan tahun lepas hehehehe.


Wednesday, May 31, 2017

Cabaran meniaga dibulan puasa


Assalamualaikum!

Alhamdulillah hajat nak meniaga dibulan puasa tertunai jua. Walaupun pada mulanya macam teragak-agak nak teruskan ke tidak dibulan Ramadan ni, tapi syukur Allah permudahkan jalan.

Disebalik cuaca yang agak cerah dan terik disebelah siangnya, kami dan para peniaga lain meniaga macam biasa. Juga takda pulak aku tengok budak lalu lalang sambil minum air sirap hahaha. Alhandulillah..semua behave sangat!


Monday, May 29, 2017

Luangkan masa 3½ minit untuk elak kematian mengejut!


Assalamualaikum!


Alhamdulillah syukur kehadrat Illahi, kita telah memasuki bulan Ramadhan lagi diberkati. Macam mana puasa semua, ok ye? Terawih, mantop kan? Beressssss!

Ok, ada satu perkongsian menarik yang aku kira mungkin kita boleh jadikan sebagai tambahan ilmu dalam kehidupan. Biasa, kalau mak kejut kita bangun pagi apa yang kita akan buat dulu? Buka mata, bangun dan duduk sekejap? Buka mata, terus bangun dan berdiri capai tuala? Buka mata, bangun berjalan ke dapur minum air masak segelas?

Haaa ... sesetengah orang terutamanya orang-orang lama seperti mak-mak kita, nenek-nenek kita ada menasihatkan kalau bangun tidur tu jangan terus bangun dan berdiri. Ambil masa untuk duduk sebentar, minum segelas air suam dan barulah bangun berdiri dari tempat tidur. Kalau nak tahu lebih lagi pasal benda ni, jom terjah info ni! 


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.