ruangiklan
ruangiklan

Friday, July 28, 2017

Dialah Mira

  2 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Panjang akal ... memang panjang akal budak bertuah ni. Perangai yang dia tak buat masa baby dulu, dia buat sekarang. Itulah Mira ... 

Baru-baru ni, tolong dia siapkan kerja rumah projek sains. Ingatkan bila dia cakap minta tolong ibu guntingkan gambar haiwan tu, maknanya setakat gunting gambar je la. Rupa-rupanyaaaaa kena gantung ngan tali ikat kat pengyangkut baju pulakkkk.


Alhamdulillah siap juga la projek sains dia, walaupun dok merengek! 

Sorry sayang, ibu kurang meluangkan masa dengan Mira dan kakak kebelakangan ni. Ibu cuba untuk duduk bersama kakak dan Mira sama-sama tolong buat kerja sekolah. Ibu cuba berikan pertolongan pada kakak dan Mira setakat yang ibu mampu. Ibu cuma berharap Mira dan kakak belajar sungguh-sungguh dan hargai ilmu yang ada.



Minggu lepas, awak bagi ibu surat cinta ni. Awak buat tiga surat, satu untuk ibu satu untuk ayah satu lagi untuk kawan awak. Ibu tanya untuk kakak takda ke? Awak jawab nanti awak buat lain untuk kakak. Awak nak bagi kat kawan awak tu sebab dia nak pindah sekolah dah. 

Awak kata ibu garang, tapi awak sayang ibu sangat sangat. Allahu .. ibu pun sayang awak dan kakak dunia akhirat. Ibu mana tak sayang anak ... garang pun kerana sayang. Kalau anak orang, takkan ibu peduli ... tapi Mira dan kakak, ibu perlu asuh supaya tak menyusahkan hidup orang lain kelak. 

Love you both 💗💗

Wednesday, July 26, 2017

Majlis Amanat & Jamuan Raya


Assalamualaikum!



Walaupun raya dah habis, tetap nak selitkan juga sedikit kenangan raya untuk tahun ni. Cerita di penghujung syawal, lain sikit majlis jamuan raya peringkat opis besar kali ni sebab turut diserikan lagi dengan Majlis Amanat oleh YB Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.



Antara intipati ucapan YB, adalah berharap misi dan visi opis besar dapat dilaksanakan mengikut pencapaian dan teknologi yang sedia ada. 


YB belum sampai lagi masa ni. Geng kiri..😆

Geng kanan ..😆

khusyuk mendengar ucapan amanat YB

Selesai ucapan amanat YB kita ready untuk makannnnnn! Tahun ni takda jamuan raya, so tahun ni dengan KP baru haruslah kita buat jamuan kan!





Alhamdulillah dengan juadah yang tersedia. Ramai puas hati terutama lemang dan ketupat daun. Dua juadah tu staf kitaorang sendiri yang masak dan hasilnya memang terbaikkkk! Ramai puji dan puas hati ...sedap belaka!

Bukan setakat juadah raya, buah durian dan kambing panggang pun hado! Nasi aku tak pandang dahhhh haha! Adehhh... acaner aku nak diet ni. Terpaksala ditunda ke satu tarikh yang tak dapat dipastikan hehe. 




YB berangkat pulang

Di akhir jamuan, ada sesi karoks dan bergambar. Memandangkan suaraku ini tak berapa nak merdu untuk disumbangkan, maka kita bergambar je lah sebagai kenangan di opis. 




Syawal yang dirai telah pun berakhir. Alhamdulillah di atas segala nikmat dan rezeki yang dikurniakan. Moga tahun hadapan kita berkesempatan untuk meraikan aidilfitri lagi.


Tuesday, July 25, 2017

Jamuan Raya Puspanita MOSTI


Assalamualaikum!


Alamakkk ... raya dah habis tapi cerita raya tak habis lagi hikhik. Takpe la, ni throwback je pun ... mengenang memori manis sementara masih didalam perkhidmatan. Besok dah pencen takdenye nak melalui ni semua lagi dah kan! 




Dipendekkan cerita, tahun ni sambutan raya Puspanita MOSTI dibuat di Lembaga Perlesenan Tenaga & Atom (LPTA) di Dengkil. Lepas tu, setiap agensi dikehendaki menghias gerai makanan masing-masing untuk kategori Gerai Tercantik dan Gerai Terbaik.

Tahun ni gerai kami menyediakan laksa untuk jamuan raya. So, meh kita tengok gambar-gambar yang sempat aku tangkap aritu.

sampai-sampai je sana terus pergi kat meja gerai

jiran-jiran kami

Tadaaaaa .... sebelum laksa sampai!

Laksa sudah sampai!


Dah siap hias gerai, kita masuk dalam duduk dendiam kat meja sementara menunggu ketiba VIP. Lebih kurang kul 11.45am, barulah majlis dimulakan. Diselang-seli dengan persembahan dari setiap agensi, lepas tu sambung makan hehe.




Team Puspanita MetMalaysia


Perut sudah kenyang, hati ada senang, makanan pun sudah tapau ...ehhh hahaha!

Monday, July 24, 2017

Seronoknya jamuan raya di sekolah!


Assalamualaikum!

Inilah komitmen ibubapa bila tiba bulan Syawal hehe. Raya kan sebulan ...katanya. Maka, mak-mak la kena siapkan juadah apa yang patut untuk anak-anak bawa ke sekolah. 

Untuk tahun ini, anak-anak request aku buatkan simpul kasih untuk potluck diaorang. Memandangkan ibu tak dapat nak buat kuih raya tahun ni, maka ok lah! Kita menyimpul je la hehe.


Simpul kasih ni memang sesuai dibuat sebagai potluck juadah raya. Mudah, kering dan tak perlu banyak bekas! 

Tahun ni kakak dan adik hanya pergi jamuan raya sekolah rendah je. Sekolah agama punya kakak awal-awal dah tarik diri taknak pergi kerana jamuan tu dibuat pada pagi Sabtu. Dia pulak gaduh penat. Dah la 5 hari tu direct bangun pagi, so Sabtu tu dia nak bangun lambat sikit la ceritanya.

Yang Mira pulak nak pergi! Oklah, gosokkan baju raya siap-siap pakai dari rumah, dah bermakeup bergincu. Dah sampai depan pagar sekolah dah ...alih-alih dia tarik tangan takmo masuk! Nak balikk ...nak balikkk! Adehhh ... banyak songeh budak bertuah ni tau! Semalam beria cakap nak pergi beraya, bila dah sampai depan sekolah dia buat hal pulak. Dipendekkan cerita, akhirnya dua-dua tak pergi...yennadei! haha.





kelas kakak




Selain jamuan, ada pertandingan pakaian tercantik jugak! Tengoklah adik-adik kita ...ehh anak-anak kita kat atas ni melaram baju raya masing-masing! Wowwww .... kembang di pinggang uollssss! hehe. 

Kakak dan Mira walaupun tak menang, tapi tetap masuk persembahan. Diaorang kalau bab lagu raya memang champion! haha..


Persembahan dari kelas kakak


Persembahan dari kelas Mira


Haaa begitulah cerita raya deme kat sekolah rendah. Sakan bergambar sakan makan dengan cikgu-cikgu deme. Setahun sekali kan ... nak bagi budak-budak gembira menyambut Syawal ngan kengkawan dan cikgu.

Semua gambar dan video kat atas ni adalah perkongsian dari ibubapa dan cikgu. Thank you cikgu!

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.