ruangiklan
ruangiklan

Friday, December 22, 2017

Farewell Kak Ina

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Aduhaii ... lepas sorang sorang pergi meninggalkanku. Tapi itulah yang dinamakan kehidupan. Setiap pertemuan tentu adanya perpisahan. Yang patah akan tumbuh, yang hilang akan berganti ... tapi takkan sama dengan yang lama kan!

Di penghujung 2017, sorang lagi rakan seperjuangan kami akan berpindah ke tempat bertugas baru. Alhamdulillah rezeki kak Ina dapat balik ke kampung halaman nya di Kuala Krai dan bertugas disana. 


Geng perangai 'gila-gila' tapi penyayang dan tak berkira

Thursday, December 21, 2017

Tunai janji


Assalamualaikum!


Kalau berjanji ngan anak-anak ... berhati-hati la! Sampai ke lubang cacing diaorang akan tuntut selagi tak dapat haha! Budak-budak ingatan kuat, lebih-lebih lagi kalau pasal hadiah atau pergi jalan-jalan. Fuh ... jangan ko sedap-sedap berjanji lepas tu bagi alasan, memang akan dicanang selagi tak ditunaikan. Kadang-kadang, kita dah tunai pun dia dok ulang cakap belum dapat lagi ... haihhh hehe.

Kakak seorang yang pegang teguh pada janji. Bahaya berjanji ngan kakak ni hehehe. Tapi, kes tu ibu yang cakap ibu nak bagi hadiah, maka ibu tunaikan la ... walaupun amik masa yang lama hehe. Apa kes? Kesnya, cikgu dia kata kalau kehadiran ke sekolah penuh satu bulan tanpa gagal maka cikgu akan beri hadiah pada murid. Dan ada satu hari tu, kakak tak dapat datang maka tak dapat la hadiahnya. Sedih je dia ... maka ibu pun cakap la, takpe nanti ibu ada duit ibu beri hadiah pada kakak ye. 

Hajat dihati nak pujuk hati si anak, ahh takpe lama-lama nanti dia lupa la tu hehe. Takdo maknonyo eh! Lagi di ingatkan kita lagi ado la! Tiap-tiap bulan selagi tak dapek, selagi tu dia 'menyanyi-nyanyi' di telingo kito...bodosingggggg ha!


Dapat je kat tangan terus dia bukak dalam kedai tu haha. 
Adehh ... punya lama dia aim nak mainan ni 

Wednesday, December 20, 2017

Lego Block RM10


Assalamualaikum!


Selagi belum start sekolah, selagi tu la boleh main apa saja mainan ye dak. Main apapun boleh asalkan MAIN! Dari mengadap gajet, baik lah mengadap lego block ni ha.

Nak beli yang mahal, tak mampu. Maka, kita beli yang kat pasar malam punya je la hehe. Janji happy! Pilih mana yang berkenan, balik nanti boleh main sampai mata lebam! Yang ni kalau nak ngadap sampai tengah malam pun ibu takda masalah. Kalau gajet tu je, ibu tak suka bagi main lama-lama.




Lego Friends & Sembo Block

Tuesday, December 19, 2017

Mahirkan anak dengan pengangkutan awam

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Duduk di KL kena gunakan kemudahan dengan sebaiknya. Ada masa kita guna kereta, ada masa kita gunakan pengangkutan awam. Walaupun kereta adalah kenderaan utama kami untuk bergerak kemana-mana, tapi jangan dilupakan pengangkutan sekunder iaitu pengangkutan awam.

Macam kami, pengangkutan awam seperti LRT adalah pilihan kedua selepas kereta jika nak ke satu-satu tempat. Tengok pula pada lokasi yang nak dituju, kalau tempat kami nak tuju tu juga ada LRT, maka kami naik LRT je lah. Walaupun ada teksi, uber dan grab tapi aku lebih selesa memilih LRT untuk bergerak terutama dengan anak-anak.



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.