ruangiklan
ruangiklan

Saturday, December 30, 2017

Majlis Penyampaian Bantuan Pakaian Seragam Sekolah Oleh MBI Selangor


Assalamualaikum!


Inisiatif untuk meringankan beban golongan sasaran diteruskan lagi dengan misi Tanggungjawab Korporat Sosial (CSR) yang dilaksanakan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI). Bantuan pakaian seragam sekolah dan alat tulis untuk anak-anak sempena sesi persekolahan 2018 dilihat sebagai salah satu langkah yang proaktif untuk memastikan bantuan disalurkan terus kepada kumpulan sasaran.

Baru-baru ini, aku berpeluang menyaksikan majlis penyerahan pakaian seragam sekolah rendah bagi sesi 2018 di SACC MALL, Shah Alam sebelum persekolahan bermula minggu depan. Seperti yang aku telah kongsikan di SINI, MBI mensasarkan seramai 55,000 penerima dan sangat komited untuk memastikan bantuan yang disalurkan diterima terus kepada penerima. 


Friday, December 29, 2017

MBI Sumbang Bantuan Persekolahan Melalui Program Kasih Ilmu Anak Selangor


Assalamualaikum!


Tinggal beberapa hari saja lagi sebelum kita bakal memulakan sesi persekolahan 2018 bermula di seluruh negara. Pastinya di waktu begini, ibubapa semakin sibuk menyiapkan kelengkapan sekolah anak masing-masing. Ada juga ibubapa yang telah pun lebih awal membuat persiapan, maka masa selebihnya akan diluangkan bersama anak-anak.

Adapun anak-anak yang datang dari keluarga mewah dan sederhana, maka persiapan keperluan sekolah barangkali tidak menjadi masalah. Namun, masih terdapat anak-anak dari kalangan keluarga yang berpendapatan rendah yang memerlukan perhatian pihak berwajib bagi menyalurkan bantuan persekolahan supaya anak-anak mereka dapat menikmati barang keperluan baru seperti anak-anak lain.

Bagi merealisasikan impian ini, Menteri Besar Selangor Incorporated (MBI) telah mengambil inisiatif untuk menyalurkan sumbangan bantuan persekolahan kepada golongan sasaran sejajar dengan objektif utama MBI untuk membantu golongan yang memerlukan dalam meringankan beban yang ditanggung berikutan kenaikan taraf hidup selain daripada bantuan yang diberi oleh Kerajaan Negeri.


Program di Sungai Buaya, Rawang

Program di Tadika Cahaya Takwa

Program Hope For The Future di Sunway Lagoon


Cadangan sumbangan dibuat selari dengan peranan MBI untuk melestarikan Tanggungjawab Sosial Korporat ("CSR") demi memartabatkan lagi nama MBI untuk diketengahkan sebagai entiti yang menyalurkan sumbangan kepada masyarakat melalui saluran-saluran yang diiktiraf selaras dengan objektif MBI untuk menyokong inisiatif Kerajaan Negeri iaitu Membangun Bangsa Memakmur Negeri.

Objektif Program Kasih Ilmu Anak Selangor adalah untuk meringankan bebanan keluarga yang berpendapatan rendah dalam menyediakan bantuan keperluan persekolahan anak-anak dan mensasarkan seramai 55,000 orang penerima yang terdiri daripada pelajar sekolah rendah.

Pemberian bantuan ini juga bertujuan untuk memudahkan penerima menerima bantuan tersebut apabila sumbangan yang disalur terus kepada penerima.





Menariknya, pakaian uniform sekolah ini direka oleh pereka tempatan berbakat Fairuz Ramdan. Nampaknya rezeki Mira dapat menyarung baju sekolah baru tahun hadapan. Kainnya lembut dan selesa dipakai.





Untuk maklumat lanjut, korang ikuti aktiviti mereka di :

INSTAGRAM :CSRMBISELANGOR 
INSTAGRAM : ITSFR 

#csrmbiselangor #fastabiqulkkhairat #MembangunBangsa #MemakmurNegeri #GiveBack #FRJunior #KasihIlmuAnakSelangor




Wednesday, December 27, 2017

Beza gambar sebelum dan selepas guna LENS

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum!


Jalan-jalan di taman KLCC, kalau tak amik gambar tak sah betul tak! Tambah kalau amik gambar dari atas jambatan yang berlatarbelakangkan menara berkembar petronas, mesti gambar kita akan jadi satu kenangan indah untuk disimpan.

Tapi masalahnya, tiap kali amik gambar menggunakan smartphone mesti akan timbul masalah ini ... gambar belakang tak penuh. Tegakkan skrin tak kena, melintangkan skrin pun tak masuk jugak. 


LENS

Friday, December 22, 2017

Farewell Kak Ina

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Aduhaii ... lepas sorang sorang pergi meninggalkanku. Tapi itulah yang dinamakan kehidupan. Setiap pertemuan tentu adanya perpisahan. Yang patah akan tumbuh, yang hilang akan berganti ... tapi takkan sama dengan yang lama kan!

Di penghujung 2017, sorang lagi rakan seperjuangan kami akan berpindah ke tempat bertugas baru. Alhamdulillah rezeki kak Ina dapat balik ke kampung halaman nya di Kuala Krai dan bertugas disana. 


Geng perangai 'gila-gila' tapi penyayang dan tak berkira

Thursday, December 21, 2017

Tunai janji


Assalamualaikum!


Kalau berjanji ngan anak-anak ... berhati-hati la! Sampai ke lubang cacing diaorang akan tuntut selagi tak dapat haha! Budak-budak ingatan kuat, lebih-lebih lagi kalau pasal hadiah atau pergi jalan-jalan. Fuh ... jangan ko sedap-sedap berjanji lepas tu bagi alasan, memang akan dicanang selagi tak ditunaikan. Kadang-kadang, kita dah tunai pun dia dok ulang cakap belum dapat lagi ... haihhh hehe.

Kakak seorang yang pegang teguh pada janji. Bahaya berjanji ngan kakak ni hehehe. Tapi, kes tu ibu yang cakap ibu nak bagi hadiah, maka ibu tunaikan la ... walaupun amik masa yang lama hehe. Apa kes? Kesnya, cikgu dia kata kalau kehadiran ke sekolah penuh satu bulan tanpa gagal maka cikgu akan beri hadiah pada murid. Dan ada satu hari tu, kakak tak dapat datang maka tak dapat la hadiahnya. Sedih je dia ... maka ibu pun cakap la, takpe nanti ibu ada duit ibu beri hadiah pada kakak ye. 

Hajat dihati nak pujuk hati si anak, ahh takpe lama-lama nanti dia lupa la tu hehe. Takdo maknonyo eh! Lagi di ingatkan kita lagi ado la! Tiap-tiap bulan selagi tak dapek, selagi tu dia 'menyanyi-nyanyi' di telingo kito...bodosingggggg ha!


Dapat je kat tangan terus dia bukak dalam kedai tu haha. 
Adehh ... punya lama dia aim nak mainan ni 

Wednesday, December 20, 2017

Lego Block RM10


Assalamualaikum!


Selagi belum start sekolah, selagi tu la boleh main apa saja mainan ye dak. Main apapun boleh asalkan MAIN! Dari mengadap gajet, baik lah mengadap lego block ni ha.

Nak beli yang mahal, tak mampu. Maka, kita beli yang kat pasar malam punya je la hehe. Janji happy! Pilih mana yang berkenan, balik nanti boleh main sampai mata lebam! Yang ni kalau nak ngadap sampai tengah malam pun ibu takda masalah. Kalau gajet tu je, ibu tak suka bagi main lama-lama.




Lego Friends & Sembo Block

Tuesday, December 19, 2017

Mahirkan anak dengan pengangkutan awam

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Duduk di KL kena gunakan kemudahan dengan sebaiknya. Ada masa kita guna kereta, ada masa kita gunakan pengangkutan awam. Walaupun kereta adalah kenderaan utama kami untuk bergerak kemana-mana, tapi jangan dilupakan pengangkutan sekunder iaitu pengangkutan awam.

Macam kami, pengangkutan awam seperti LRT adalah pilihan kedua selepas kereta jika nak ke satu-satu tempat. Tengok pula pada lokasi yang nak dituju, kalau tempat kami nak tuju tu juga ada LRT, maka kami naik LRT je lah. Walaupun ada teksi, uber dan grab tapi aku lebih selesa memilih LRT untuk bergerak terutama dengan anak-anak.



Thursday, December 14, 2017

Ini gigi siapa?


Assalamualaikum!


Masuk bulan Disember, lagi takda mood rasanya. Semua orang sibuk bercuti tapi aku masih dengan kerja. Alhamdulillah .. bukan merungut bukan mengeluh. Syukurlah kita ada kerja ye dak, kerja yang mendatangkan manfaat dan pendapatan hehe. 

Eh tapi ni bukan nak cerita pasal kerja, tapi pasal gigi! Gigi siapa?? haha ... elehhh gigi pun nak cerita ke! Eh citer la asalkan tak jadi dosa pada orang. Bukan cerita mengumpat bukan menyebarkan gosip bukan kepochi pasal orang lain. Citer gigi tak nyakitkan hati sesiapa kan... ke ada yang sentap aku citer pasal gigi ni? hahaha.

Lagipun cuti sekolah ni, ramai yang citer pasal anak bersunat. Sana sunat, sini sunat, macam mana jaga anak yang bersunat, makanan berpantang dan sebagainya. Aku ada anak-anak dara je, so citer la pasal gigi je hehehe.



Thursday, December 07, 2017

Last Day @ Motonation, PICC


Assalamualaikum!


Seronoknya dua orang kanak-kanak riang tu dapat keluar rumah setelah 2 hari terperap saja ye hehe. Siapa la yang tak bosan duduk di rumah je kan, tapi aku ok je kalau tak keluar kemana-mana. Cuma kesian kat anak-anak, diaorang ni jenis 'kaki jalan' tak boleh duduk diam. Hari-hari mesti mau keluar pergi jalan-jalan. Tapi ibu diaorang jenis 'kaki tidur' je, kalau dapat berehat di rumah Sabtu & Ahad tu memang heaven sangatttt! hehe.


Di hadapan Van Terpanjang Malaysia. 
Cer teka ada berapa tempat duduk dalam van ni?

Wednesday, December 06, 2017

Aktiviti & Pameran Seni Di Kuala Lumpur


Assalamualaikum!


Masih dalam mood cuti sekolah, tapi tak tahu nak bawa family ke mana? Haa bagi peminat seni tempatan, korang boleh bawa family berkunjung ke Pameran Seni KL Biennale 2017 yang berlangsung dari 1 November 2017 sehingga 31 Mac 2018.

Pameran Seni KL Biennale 2017 yang julung kali diadakan ini menampilkan seramai 119 artis dari 16 buah negara yang mengambil bahagian. Antaranya Filipina, China, Kemboja, Laos, Brunei, Malaysia, Singapura, Indonesia, India, Thailand, Vietnam, Myanmmar, Korea Selatan dan Jepun. 

Monday, December 04, 2017

Koleksi Cermin Mata Terkini Dari Whoosh & Miss Whoosh Glamorous 2017


Assalamualaikum!


Bulan lepas telah berlangsung Miss Whoosh Glamorous 2017 bertempat di pusat membeli-belah NU Sentral yang menampilkan koleksi cermin mata dari jenama Whoosh, salah satu jenama di bawah Focus Point. Acara gilang-gemilang Miss Whoosh Glamorous yang telah pun masuk ke-2 ini diserikan dengan peragaan koleksi cermin mata Whoosh oleh 48 wanita yang jelita dari seluruh dunia yang turut bertanding bagi merebut gelaran 'Miss Whoosh Glamorous 2017'.


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.