ruangiklan
ruangiklan

Saturday, January 27, 2018

Bercakap memang pandai, membuatnya belum tentu pandai

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Tak semua orang dikurniakan kebolehan pandai bercakap dan dalam masa yang sama boleh melakukannya. Ramai orang pandaiiiiiii bercakap, pandai berhujah walaupun hujahnya takda 'isi' tapi bila disuruh buat? Sunyi sepi ....

Dalam konteks ni, manusia ada tiga jenis perangai. Yang pertama,  tak pandai bercakap tapi reti buat. Yang kedua pandai bercakap dan boleh buat. Dan yang ketiga macam sekarang ni lah .... cakap je pandai buatnya tak pandai. Harapkan orang lain yang buatkan untuk kita.




Dalam tiga-tiga tu, yang mana satu kita agaknya ye?

3 comments:

  1. Kebanyakan macam tu lah kan Nim, cakap je pandai buatnya tak.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. emm...ada jugak kekadang termasuk dalam ketiga-tiga tu...

    ReplyDelete
  3. Hmmm... itu perkara biasa... pandai cakap tapi ape pun takde... Menunggu bagai pungguk rindukan bulan.. Hehe.. Tapi leya pulak jenis yang tak pandai cakap, tapi ade keje pasti buat...hehe..

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.