Saturday, January 27, 2018

# Something in my head

Bercakap memang pandai, membuatnya belum tentu pandai


Assalamualaikum!


Tak semua orang dikurniakan kebolehan pandai bercakap dan dalam masa yang sama boleh melakukannya. Ramai orang pandaiiiiiii bercakap, pandai berhujah walaupun hujahnya takda 'isi' tapi bila disuruh buat? Sunyi sepi ....

Dalam konteks ni, manusia ada tiga jenis perangai. Yang pertama,  tak pandai bercakap tapi reti buat. Yang kedua pandai bercakap dan boleh buat. Dan yang ketiga macam sekarang ni lah .... cakap je pandai buatnya tak pandai. Harapkan orang lain yang buatkan untuk kita.




Dalam tiga-tiga tu, yang mana satu kita agaknya ye?

3 comments:

  1. Kebanyakan macam tu lah kan Nim, cakap je pandai buatnya tak.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. emm...ada jugak kekadang termasuk dalam ketiga-tiga tu...

    ReplyDelete
  3. Hmmm... itu perkara biasa... pandai cakap tapi ape pun takde... Menunggu bagai pungguk rindukan bulan.. Hehe.. Tapi leya pulak jenis yang tak pandai cakap, tapi ade keje pasti buat...hehe..

    ReplyDelete

Apa kata korang?