Powered by Blogger.

Friday, March 30, 2018

BR1M "Dalam Proses" Dah "Lulus"!

Friday, March 30, 2018 4 Comments

Assalamualaikum!


Ramai yang mengeluh kenapa status BR1M mereka masih "Dalam Proses" walaupun tempoh pembayaran BR1M dah lama berlalu. Memang ramai sangat yang berharap dengan BR1M ni kan, tambah orang tua yang duduk di kampung terpaksa berulang-alik ke bank cek akaun hampir setiap hari.

Pembayaran BR1M tahun ini dilakukan secara berperingkat dan bukan serentak seperti sebelum ni. Pada yang boleh akses di laman web mesti frust juga kalau status tu masih cakap dalam proses, tapi mengikut kawan aku yang dah cek BR1M, status "Dalam Proses" tu dah pun jadi "Lulus" petang semalam!


Tuesday, March 27, 2018

Wangian Losyen ENCHANTEUR, Yang Mana Satu Pilihanku?

Tuesday, March 27, 2018 1 Comments
Assalamualaikum!


Masalah kulit kering dan kasar bukan sahaja dialami oleh golongan surirumah, tapi ia juga dialami oleh wanita berkerjaya seperti aku. 

Bekerja lapan jam sehari di pejabat yang berhawa dingin boleh menyebabkan kulit tangan dan badan kering dan kasar. 

Bayangkan la kalau sehari aku terlupa pakai losyen, memang ketara rasa kekasaran kulitku ini huhu.



Sebab itu, amat penting untuk ada losyen dalam beg aku. Bila dah sapu losyen, baru rasa yakin nak salam dengan orang. I mean salam dengan suami tercinta dan anak-anak waktu pergi sekolah ye hehe. 

Tertinggal minyak wangi takpe, jangan tertinggal losyen!

Ok dalam banyak-banyak losyen, yang mana satu aku suka? Dah tentu kriteria pilihan aku adalah jenis losyen yang tidak melekitcepat menyerapmelembutkan kulitwangi serta memberi dan  mengekalkan hidrasi pada kulit sepanjang hari sebab aku banyak habiskan masa di pejabat. 


LOSYEN ENCHANTEUR 24H MOIST


So, untuk losyen badan aku memang sukakan wangian losyen Enchanteur 24H Moist. Sekarang ni losyen badan Enchanteur ada 3 variasi baru iaitu CharmingRomantic dan Alluring bagi memastikan kulit sentiasa lembut dan halus dengan kelembapan sehingga 24 jam serta wangian yang tahan sepanjang hari.

Kandungan air mawarekstrak bunga lili putih dan minyak zaiton asli menjadikan kulit kita lebih bermaya dan sihat jika disapu selalu. Lagi satu, rangkaian losyen Enchanteur ni base dia air, so kulit tak rasa melekit atau berminyak.


LOSYEN ENCHANTEUR SATIN SMOOTH & LOSYEN ENCHANTEUR RADIANT WHITE



Untuk losyen Enchanteur Satin Smooth ni, kombinasi Aloe Vera dan Olive Butter memberikan sapuan yang halus dan memastikan kelembapan. Kalau korang nak tahu, haruman Stunning yang terbaru ni dihasilkan daripada 3 bahan iaitu Mawar Turki, Gardenias dan Blackcurrent Buds. Terasa lembut dan nyaman bila sapu di lengan. Baunya pun wangi dan menenangkan.

Dan yang terakhir, losyen Enchanteur Radiant White dengan tiga variasi iaitu CharmingAlluring dan Romantic. Tapi yang aku punya ni Alluring, dirumus khas dengan Vitamin C dan Licorice Extract menjadikan kulit lebih ringan dan lembap sambil dilindungi oleh sinar UV. Harumannya terasa seperti kulit kita dibelai dengan sempurna!

So, dalam banyak-banyak pilihan losyen Enchanteur yang menawan ni yang mana satu agaknya yang menjadi pilihanku? Kesemuanya ada fungsi tersendiri dan mempunyai haruman yang menggoda. Tapi dah tentulah aku pilih rangkaian Losyen Enchanteur 24H Moist, sebab amat praktikal untuk kegunaan di pejabat. Harumannya yang wangi dan tak 'over', cepat menyerap ke dalam kulit dan tahan lembap sepanjang hari.

Kalau korang belum cuba losyen Enchanteur, bolehlah dapatkannya hari ni pada harga RM11.90 (termasuk 6% GST) bagi setiap botol besar 220ml di semua pasaraya utama, pasaraya hyper dan farmasi. 

Sebarang maklumat lanjut tentang ENCHANTEUR, boleh layari www.enchanteur.com.my atau www.facebook.com/EnchanteurMY

Monday, March 26, 2018

Happy Birthday My Princesses!

Monday, March 26, 2018 0 Comments

Assalamualaikum!


Seminggu lebih 'bercuti' dari blog, terus jem kepala otak ni! Nikmat cuti sempena cuti sekolah aritu membuatkan kemalasan yang berganda-ganda hahaha! Cukup-cukuplah malas awak tu Nim, kasi update satu cerita hari ni ok!

Bulan Mac bulan yang istimewa buat kami sekeluarga, awal bulan aritu anniversary kami. Dan pada 23 Mac yang lalu, birthday dua orang puteri kami. Alhamdulillah masing-masing dah menginjak satu tahun. Mana ibu pergi kalau diaorang tengok anak-anak ibu, mesti kuar soalan "besar dah Mira tu Nim ... taknak bagi dia adik lagi ke?" Aduhaiii ...tak tahu macam mano den nak jawab hehehe, rezeki anak ni siapa pun takkan menolak apatah lagi kalau kita dah lama mengharap. Tapi aku senang je, we go with the flow ... insyaAllah doa-doakan yek!


selfie senyap-senyap dua beradik

Tuesday, March 13, 2018

AWAS Jika Terima Mesej Menang Nombor Celcom!

Tuesday, March 13, 2018 2 Comments

Assalamualaikum!


Musim menipu tak pernah habis. Ade je cara nak pau duit rakyat marhaen seperti kita. Berhati-hatilah wahai kawan-kawan. Ini semua mainan doniaaaa!

Jangan cepat melompat sangat kalau dapat mesej macam ni ye. Selidik dulu apa yang tak kena kalau tiba-tiba kita diumum sebagai pemenang. Dah la bahasa kelaut, ada hati nak nipu ... pooorahhhhh!


Monday, March 12, 2018

Kakak menang apa tu?

Monday, March 12, 2018 3 Comments

Assalamualaikum!


Buat julung-julung kalinya, ada juga yang menang hadiah akhirnya! Dah berminggu-minggu diaorang masuk race, asyik kalah je hehe tapi malam tu rezeki buat kakak walaupun hanya tempat ketiga.

Boleh dikatakan setiap Sabtu kitaorg akan berkampung di PJ untuk TTKC sebab diaorang ada bukak jualan dan pameran kereta hotwheels disana. Untuk memeriahkan lagi suasana, diaorang adakan racing untuk dua kategori, kanak-kanak dan dewasa. 


Tahniah kakak! Kesian yang tudung biru tu hahaha

Friday, March 09, 2018

Memuji jangan lebih-lebih, mengeji jangan keterlaluan

Friday, March 09, 2018 1 Comments

Assalamualaikum!

Dalam hidup kita yang singkat ni, selalulah ingat bahawa kita tidak selalu berada di 'atas'. Bila kita melihat ketidaksempurnaan atau kekurangan seseorang, apakah respon pertama kita? Adakah kita akan terus kecam orang tu diatas kesilapan yang dia buat? Atau kita stop dan fikir semula apakah tindakan kita mengecam orang lain itu benar-benar satu perbuatan yang betul, yang akan membawa manfaat (boleh buat dia berubah?)?

Kita mungkin berasa bahawa bila kita tidak melakukan kesilapan itu, dan melihat orang lain melakukannya kita terus menganggap mereka telah melakukan dosa besar! Tapi harus diingat, manusia boleh berubah. 


Thursday, March 08, 2018

Renew Kad Watsons

Thursday, March 08, 2018 4 Comments

Assalamualaikum!


So minggu lepas aku pergi Watsons jap untuk beli barang keperluan kakak, dan bila kat kaunter nak bayar aku hulurkan sekali kad Watsons yang kaler kuning tu. Cashier tu terus tanya,"kak ... tak nak tukar ke kepada kad Watsons yang baru? boleh guna untuk Touch N Go sekali"

Ohh menarik jugak tu! Boleh tambah koleksi kad Touch N Go yang sedia ada hehe. 


Tuesday, March 06, 2018

CTFKL 4- Jom Pi Serbu Collectors Toy Fair 31 Mac Ni!

Tuesday, March 06, 2018 0 Comments

Assalamualaikum!


Apa plan hujung bulan? Kalau takda pi mana-mana, jom kita pi bersuka ria di CTFKL nak? Bukan suh menari tau tapi nak ajak korang pi tengok pameran dan jualan pelbagai jenis mainan terbesar di Malaysia! Tahun lepas diaorang buat kat Istana Budaya, dan tahun ni CTFKL 4 bakal menggegarkan TM Convention Center, Kuala Lumpur pada 31hb Mac 2018.

Bagi yang tak belum pernah dengar atau tak pernah tahu apa itu CTFKL, meh aku kongsikan sikit info tentangnya ye. 




Monday, March 05, 2018

12th Annniversary - Razlan & Hanim

Monday, March 05, 2018 6 Comments

Assalamualaikum!


Syukur alhamdulillah di atas kurniaan yang diberikanNya kepada kami untuk terus bersatu dan bersama-sama melayari bahtera. Di usia perkahwinan kami yang telah masuk 12 tahun (3hb Mac 2018) ni, dah tentu aku punya harapan besar untuk keluarga kecil kami. 

Sesiapapun pasti nakkan yang terbaik untuk keluarga mereka, betul tak. Apatah lagi kami pun dah cecah usia 30an, kematangan dalam menjalani kehidupan bersama sangat penting bagi aku kerana ia pasti akan mempengaruhi kehidupan kedua-dua puteri kami yang masih bersekolah.


Friday, March 02, 2018

Ketahui 6 Sebab Diharuskan Mengumpat

Friday, March 02, 2018 2 Comments

Assalamualaikum!


Dua kontroversi besar yang sedang melanda masyarakat kita hari ini masih lagi hangat diperkatakan di media-media sosial. Kedua-dua isu ini ada kaitan dengan artis tempatan, maka dah tentu mereka tidak terlepas dari perbualan masyarakat tentang setiap perkara yang melibatkan mereka. 

Ok, tentang isu mereka aku takmo komen apa-apa. Cukup komen dalam hati dan simpan sendiri. Nak zahirkan di media sosial secara terang-terangan, aku rasa mufti-mufti, ustaz-ustaz dah buat. Jadi tak perlulah aku nak ulas lagi kan. 

Dalam kita bercakap tentang perilaku dan kesalahan yang dilakukan orang lain, dalam tak sedar kebarangkalian untuk terjerumus dalam dunia mengumpat itu amat tinggi. Tak cakap ... salah sebab kita tidak menegur kemungkaran itu. Kalau cakap .... pun salah sebab kita memperkatakan tentang keburukan orang lain. Dah tu, nak cakap ke tak?? 

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.