ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, April 25, 2018

Dua kali datang lambat!

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum!


Dua hari berturut-turut masuk sekolah lambat! Tapi bukan saje suka-suka nak masuk lambat, ada sebab dan musabab yang munsabah dan boleh diterima akal. Bak kata orang, kalau cikgu suruh buat surat tunjuk sebab kenapa lambat pun ibu boleh bagitau tanpa was-was sebab apa lambat.

Kita keluar awal dah, sampai di tempat kejadian sebelum pukul 7 pagi tapi bila sampai depan pintu penjara Pudu, kereta dah bergerak 'semput'. Rupanya sebab kerja-kerja penurapan jalan di jalan yang kami lalu. Tapi laluan sebelah je dia tutup, maka masih boleh lalu lagi la semalam.

Hari pertama


Pagi ni pun sama! Ingatkan dah setel penurapan jalan, rupanya pagi ni dia tutup habis jalan susur naik ke Petaling Jaya depan Stesen Hang Tuah. Langsung tak boleh lalu! Terpaksa kami semua kena ikut jalan bawah, masuk balik depan TUDM dan istana lama. 

Ibu masuk keje kul 8pagi takpela, tapi kesian kat anak-anak. Keluar awal pun tersangkut jugak akhirnya. Takpe, kalau cikgu tanya cakap yang benar aja. Bukan kita sengaja lewat kan.


Hari kedua (hari ini)


Akhirnya kami selamat sampai di sekolah lebih kurang 7.30 pagi. Lambat 5 minit le tapi bagi ibu biar lambat asalkan datang ke sekolah ye dak. 

Bulan depan dah start masuk keje kul 7.30pagi, moga-moga takdala orang turap jalan bulan Ramadan nanti. Kalau hari-hari lambat macam ni mau ibu yang kena buat surat tunjuk sebab kang hehe.

1 comment:

  1. tu la. kekadang diorang ni pun satu hal.
    turap la time lain. ni pagi2 org berkejar sana sini.
    sgt tak efisien bila buat org lain lambat.

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.