Friday, June 01, 2018

GST 6% | Hari Ini Dalam Sejarah


Assalamualaikum! Tarikh 1 Jun 2018 telah lama dinanti-nantikan semenjak berakhirnya PRU 14. Sebab apa? Sebab hari ini adalah hari pertama tiadanya GST.

No more GST!

Dulu dah kena game bila bekas menteri kata bila gst dilaksanakan, harga barang akan turun. Akhirnya kita semua kena tipu! hehe. Harga barang bukan makin turun, makin naik ade la. Belum lagi nak kira harga minyak petrol yang tak menentu setiap minggu. Orang meniaga pun celaru jadinya, maka nak tak nak kena juga naikkan harga.


Tadi aku masuk pasaraya macam biasa beli barang untuk berbuka puasa. Alhamdulillah tiada lagi caj gst 6% pada resit. Moga harga barang terutama barangan keperluan harian tidak lagi naik mendadak seperti sebelum ni.

Love,
Hanim

1 comment:

  1. setakat ni, aida tgk pasaraya ok.
    bebetul folo turun 6%.
    aida round kedai makan.
    tgk food court.
    restoran besar-besar kat pasaraya.
    nan hado!

    ReplyDelete

Apa kata korang?