Friday, July 06, 2018

# #raya2018 # Baju Raya

Kebaya Merah Di Pagi Syawal 2018





Assalamualaikum! Tahun ni dua beradik tu request nak pakai kebaya pulak. Mungkinkah mereka terpandang poster filem 'Dukun' dekat billboard di Federal Highway tu ye? hehehe. Kebaya bukan sebarang kebaya ... kebaya merah pulak tu!

Dah lama 'mengidam' nak pakai kebaya. Sebelum-sebelum ni pakai kurung moden dan jubah untuk hari raya. Kebanyakannya jubah la sebab senang keje ibu nak menggosok sehelai je sorang haha.

Tapi tahun ni, masing-masing dah pandai nak melaram. Takpelah kita kasi peluang pada anak-anak dara Razlan & Hanim ni. Walaupun berkebaya tapi masih menutup aurat dan sopan pemakaiannya.



Macam ibunya, nak cari baju anak-anak yang sesuai dengan saiz memang susah! Mujur berjumpa juga selepas 5-6 kali punya fitting. Kakak nak baju merah, adik pun nak kaler merah. Corak je lain sikit, yang kakak kosong tapi ada kerongsang. Yang adik punya ada 'batu-batu' takda kerongsang hehe.

Baju kebaya merah kosong dipadankan pula dengan tudung shawl atau bawal licin pilihan masing-masing. Yang pasti jahitan baju ni memang kemas dan selesa dipakai.  

Tak kiralah samada baju itu ditempah atau beli yang dah siap, benda pertama kita belek ialah pada jahitannya ...betul tak! Nampak gaya anak-anak dah jatuh cinta dengan kebaya ni ... mungkinkah tahun depan diaorang akan pilih kebaya jugak untuk sambut lebaran?jeng jeng jengggggg ....

Love,
Hanim

3 comments:

  1. ceria merah menyala.. hehe

    Jemput join segmen ejulz jika sudi :)
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

    Entry terkini :
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/blogwalking-mood-karyaku-paridah-ishak.html
    http://ejulz.blogspot.com/2018/07/hindari-sifat-malas.html
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/5-julai-2018-bday-furqan.html

    ReplyDelete
  2. MWahh meriah!!.. salam Aidilfitri buat Anim sekeluarga. Maaf zahir batin :)

    ReplyDelete

Apa kata korang?