ruangiklan
ruangiklan

Tuesday, October 23, 2018

Siapa suka cari kutu kucing?

  2 comments    
categories: 

Assalamualaikum! Harap benda ni tak terlalu pelik bagi korang ye sebab memang itulah yang saya suka buat hehehe. Siapa suka cari kutu kucing? Eh ada orang geli dengan kutu kucing ni tau tapi bukan saya hehe. Mungkin sebab saya dah terbiasa sejak saya mula-mula bela kucing tahun 1995.

Walaupun saya dah lama tak bela kucing, tapi bila jumpa kucing yang ada kutu ni saya boleh jadi gian pulak. Gian mencari kutu kucing hehe. Boleh duduk bersila dibuatnya tau! Kucing tu takkan dapat pergi mana-mana la jawabnya haha. Tambah kalau banyak sangat kutu kat badan dia tu, pastu besar-besar gemuk pulak....ishh memang takkan kulepaskan dikau wahai kutu!



Kalau nampak kutu besar merayau kat tengah-tengah badan kucing, memang laju tangan ni menangkap. Lagi gemuk lagi best picit! hahahaha. Dengar bunyi "tik" pastu terkeluar telur-telur dia dari perut tu ...rasa macam satu kepuasan ba haha! 



Ada orang suka sayang kucing, tapi bab cari kutu dia geli tak suka cari. Guna syampu kutu je untuk kasi mati kutu tu. Tapi ada juga yang tak kisah cari kutu, kerana cara begini lebih cepat dan tidak guna sebarang kos. Seronok lagi ada! Kucing kita pun senyum je kan hehe.




Saje close-up kutu kucing untuk tatapan haha! Besar begini bermakna banyak telur didalamnya ni. Sekali dia menetas boleh jadi berbelas ekor tau. Sebab tu kena konsisten hari-hari cari kutu kalau nak kucing kita bersih dari kutu.

Setakat ni kita sorang je la dalam family yang tak geli dengan kutu kucing. Anak-anak masih geli, mungkin sebab belum biasa dan tak pernah bela kucing lagi. Tapi mata diaorang tajam, boleh nampak kutu kecil tu hehe.

#catlover,
Hanim

2 comments:

  1. tak pernah lagi cari tapi nampak lah ada kutu, selalu adik2 yang tangkap :P

    ReplyDelete
  2. tak pernah cari kutu kucing, Nim.
    penggeli kucing ha ha ha ha ha...
    tapi, abg ipar byk kucing.
    biasa la dgr dia citer dgn kakak tentang semua masalah kucing.

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.