Breaking

Monday, November 26, 2018

Althea | Milk Peel Cream Mask



Althea Milk Peel Cream Mask

Assalamualaikum! Bila kita perlukan sesuatu untuk 'manjakan' wajah selepas seharian sibuk dengan kerja di pejabat, saya hanya fikirkan satu je ... mask

But mask saya kali ni agak berlainan sedikit dari mask biasa yang saya gunakan sebelum ni. So boleh dikatakan this is my first experience la hehe.

Bukan badan je kita nak rasa fresh dan sihat, Muka pun nak kena freshThat's why bila saya dapat mask terbaru dari Althea, iaitu Milk Peel Cream Mask saya tak tunggu lama untuk mencubanya.

Althea Milk Peel Cream Mask
  • Sesuai untuk semua jenis kulit
  • Untuk kulit yang mempunyai liang roma yang besar
  • Kulit yang kasar dan sensitif dan mengelupas
  • Kulit kering yang memerlukan lembapan

Kalau lihat pada tekstur cream mask saya ni, ia memang berbeza dari mask-mask yang sebelum ni. Memula picit tu teksturnya macam tanah liat tapi dalam seminit ia akan bertukar jadi seperti whipped cream




Kandungan utama bahan dalam Milk Peel Cream Mask ini ada tiga, iaitu :

Ekstrak protein susu - melembap dan menguatkan kulit wajah 
AHA & BHA - menanggalkan sel-sel mati secara lembut untuk mendapatkan lapisan kulit yang lebih lembut 
Kaolin - Sebagai detoks kulit dan menarik keluar kotoran dari dalam liang roma wajah 

Disebabkan kandungan utamanya susu, so memang excited nak cuba sendiri la kan. Kalau guna pencuci muka berasaskan susu tu dah biasa kan, tapi yang ni cream mask yang ada susu. Boleh bayangkan betapa lembutnya muka lepas guna!



Harap-harap takda sapa yang kejung tengok gambar di atas ni haha! Inilah sesi memanjakan kulit dengan Milk Peel Cream Mask saya. 

Cara nak guna : Picit sikit Milk Peel Cream Mask pada hujung jari, sapu pada permukaan kulit yang lembap dan ratakan ke seluruh wajah. Biarkan selama 30-60 saat, kemudian cuci muka dengan air suam.

Memula sapu cream mask ni kat muka, rasa 'tebal' sebab teksturnya macam tanah liat kan. Tapi dalam 30 saat macam tu, saya dapat rasa berbuih-buih cream mask di muka! Eh suka la ... sebab ia lain dari yang lain. Boleh dengar bunyi 'buih' tu dan akhirnya ia mengering. 

Saya suka juga sebab baunya yang 'ringan' dan tidak menyakitkan hidung. Lepas basuh muka tu, kulit lebih lembap dan fresh! 




So kalau korang sedang mencari mask untuk kulit wajah, mungkin korang boleh cuba pula Milk Peel Cream Mask dari Althea ni! Mana tahu jatuh hati terus selama-lamanya! Macam biasala, boleh dapatkan di website my.althea.kr, harganya molek-molek sangat cuma RM36.


#AltheaAngels,
Hanim


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.