Breaking

Tuesday, November 13, 2018

Althea | Petal Velvet Sunaway & Petal Velvet Powder


Petal Velvet Sunaway SPF 50 PA+++


Assalamualaikum! Alahaiii susah bebenau nak cari sunscreen yang sesuai untuk kulit ni. Walaupun cuaca sekarang asyik hujan je, tapi bila datang teriknya, kulit wajah masih boleh terdedah dengan sinaran matahari yang membahayakan!

Kebanyakan dari kita tentu dah ada krim sunscreen yang biasa kita gunakan setiap hari betul tak. Tapi, this time saya nak share sunscreen Petal Velvet Sunaway SPF 50 PA+++ dari Althea! 




Dah hampir 2 minggu saya gunakan sunscreen Petal Velvet Sunaway ni, dan ada beza dengan krim sunscreen yang biasa saya gunakan sebelum ini. Teksturnya lembut, ringan, tak melekit dan cepat meresap ke dalam kulit. Baunya pun wangi bak bauan bunga ros yang menenangkan. Patutla .... rupa-rupanya kandungan utama Petal Velvet Sunaway ni ialah Geranium Oil, moisturizing formula yang memberi kelembapan pada kulit serta Damask Rose Extract.

Bila sapu di kulit wajah, kulit akan rasa lebih halus seperti baldu gitu. Dan kita tak terasa seperti kita memakai krim di wajah. Lagi satu, Petal Velvet Sunaway ni tidak berminyak, jadi sesuailah untuk saya yang jenis berminyak ni. Ia memberikan kelembapan dan kalau berpeluh pun muka saya tak berminyak. Kalau dua-dua berminyak nanti lagi bertambah lah naik minyak kan haha!




********************************************************************************

Set Petal Velvet Powder



Selain Sunscreen Petal Velvet Sunaway, Althea juga ada set Petal Velvet Powder yang saya suka! Set Petal Velvet Powder ni ada 3 jenis :

  • Code  0 Translucent
  • Code 23 Warm Beige
  • Code Pink Lavender
Set Petal Velvet Powder ni adalah loose powder yang senang dan selesa digunakan. Teksturnya ringan dan halus, kalau pedap-pedap kat muka tak terasa la muka tu ada bedak. Saya gunakan Petal Velvet Powder ni selepas saya apply sunscreen Petal Velvet Sunaway!

Buat masa ni saya baru guna Pink Lavender, sesuai dan tiada iritasi pada kulit. 



 Pink Lavender


Warm Beige

Translucent


So, sekarang dah lengkap kit makeup saya hehe. Ada sunscreen dan loose powder yang sesuai untuk kulit berminyak macam saya. 

So girls, jangan lupa dapatkan Petal Velvet Sunaway dan set Petal Velvet Powder di website althea.kr. Cepat gi beli sebab diaorang ada diskaun kalau korang beli kedua-duanya sekali!







#AltheaAngels,

Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.