ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, November 28, 2018

Kasut Sekolah Hitam Wajib Tahun 2021


Assalamualaikum! Ada ke ibubapa yang dah start beli kelengkapan persekolahan anak-anak? Dah tentulah kasut sekolah termasuk dalam senarai kan. Hari tu kan menteri dah umum pemakaian kasut hitam di sekolah kan. So, kena beli kasut hitam atau kasut putih?




So memang menteri kata akan laksanakan pemakaian kasut hitam bermula tahun 2019 kan. Tapi ia akan dilaksanakan secara beransur-ansur lah. Sebab itu, KPM telah mengeluarkan jadual perancangan pemakaian kasut dan stokin bermula 2019.

Haihh...kasut dan stokin pun kena pakai jadual ke hehe. Habis tu, benda ni dah jadi isu berapa lama kan. Ibubapa ramai lagi yang keliru nak beli kasut putih ke kasut hitam. Betulke tak boleh pakai langsung kasut putih? Habis kasut putih yang masih elok (kalau ada) ni nak buat ape? Kalau jual balik pun belum tentu ada orang beli kalau dah semua kena pakai kasut hitam kan.

Soooo, KPM kata tahun 2019 dan 2020 ibubapa masih boleh guna dua-dua, kasut hitam dan kasut putih. Tapi nanti tahun 2021 semua wajib pakai kasut dan stokin hitam...ada faham?

Yang mana pengawas, pengawas pusat sumber tu nak tak nak kena beli la kasut dan stokin hitam. Sama la macam anak-anak saya ni, sekolah pagi kasut hitam, sekolah agama pun saya bantai pakai kasut hitam jugak....senang keje haha!

Love,
Hanim

0 pengomen comel:

Post a Comment

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.