ruangiklan
ruangiklan

Thursday, December 06, 2018

[VIDEO] Sepakan penalti gagal, Malaysia Ke Final AFF Suzuki 2018


Assalamualaikum! Bagai nak pecah jantung tengok perlawanan bola separuh akhir semalam antara Malaysia dan Thailand. Walaupun separuh masa pertama kita dapat samakan kedudukan dengan Thailand dengan jaringan cantik oleh Syahmi Safari, namun Thailand dapat juga mengatasi kita bila membuat jaringan kedua selepas itu. Lagi seram bila Malaysia kena layang kad kuning kedua! Semuanya gara-gara bola terkena tangan pemain kita. Namanya siapa dah lupa pulak hehe.

Dah la kena layang kad kuning kedua, kena pulak keluar padang, pasukan lawan dapat sepakan penalti! Adehhh .... bertalu-talu kena 'penampar'! Rasa nak tampor juga muka pemain yang menjadi punca pasukan lawan dapat penalti tu hehe. 




Tapi dah namanya rezeki, sepakan penalti depan pintu gol yang kita sangka-sangka akan masuk itu tetap gagal dimanfaatkan pasukan lawan bila sepakannya tersasar jauh tinggi ke atas! Walaupun skor 2-2 tapi keputusan berpihak kepada Malaysia sebab dapat gol di tempat lawan. Betul tak? hehe.



So siapa lawan Malaysia nanti di aksi final Piala AFF Suzuki 2018? Rasa-rasa antara Filipina dan Vietnam sapa menang ye? Apapun syukur dan tahniah pada pasukan Harimau Malaya atas kejayaan mara ke final. Tahniah kepada Mat Yo atas jaringan kedua untuk pasukan negara. Walaupun nanti main 10 orang je, tapi harap pemain-pemain kita dapat memberikan cabaran dan saingan sengit kepada pasukan lawan.

Love,
Hanim

0 pengomen comel:

Post a Comment

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.