ruangiklan
ruangiklan

Friday, April 13, 2018

Keputusan peperiksaan Hazwani mengejutkan kami!


Assalamualaikum!


Sungguh!! Bukan aku je tergamam, ayahnya pun terdiam bila ditunjukkan keputusan ujian sekolah agama Hazwani petang semalam. Memang tak percaya tapi itulah kebenarannya. Bukan tak yakin dengan anak sendiri, tapi takkan la aku nak menipu pulak. Perasaan pada ketika itu macam tak percaya bila tengok buku laporan dia.

Walaupun ini baru peringkat Ujian tapi dah cukup membanggakan kami berdua! Apatah lagi Hazwani dah darjah 5 dan bakal menduduk Ujian Penilaian Kelas KAFA (UPKK) tahun ini membuatkan jadual belajarnya semakin padat dan ketat. Dengan ujian sekolah rendahnya, dengan sukannya, dengan ujian sekolah agamanya memang setiap hari ada je aktivitinya.


Wednesday, April 11, 2018

PRU 14 | Tarikh PRU Dipersoal, Akhirnya 9 Mei Diumum Sebagai Cuti Kelepasan Am

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum!


Kuasa di tangan andaaaaaa! Tu la dia penangan suara rakyat di media sosial! Majoriti ramai yang mempersoalkan tarikh PRU ke 14 dari hari ia diumumkan sehinggalah ke hari ini hehe. Perghh .. power suara korang yek! Apapun, barangkali kerana rungutan dan keluhan yang banyak dan berpanjangan inilah, maka hari ini Pejabat Perdana Menteri telah mengeluarkan pengumuman rasmi bahawa tarikh 9 Mei 2018 adalah Hari Cuti Kelepasan Am Tambahan bagi seluruh negara sempena Pilihanraya Umum Ke 14!

Yeayyy!


Tuesday, April 10, 2018

Ramai Mengeluh Tarikh Mengundi PRU 14 Jatuh Pada 9 Mei 2018

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum!


Berita tentang tarikh Pilihanraya Umum ke 14 telah pun tersebar dengan pantas, dan secara rasminya tarikh PRU 14 jatuh pada 9hb Mei 2018. Maksudnya, lebih kurang sebulan dari sekarang rakyat Malaysia yang mendaftar sebagai pengundi akan menjalankan kewajipan untuk membuang undi untuk memilih kerajaan baru yang akan mentadbir negara tercinta. 

Seperti yang dijangkakan, berita pengumuman tarikh rasmi PRU tidak berapa diterima dengan baik oleh kebanyakan orang kita. Bukan semua orang boleh ambil cuti serentak pada tarikh tersebut yang merupakan hari bekerja (pertengahan minggu), apatah lagi jika mereka perlu pulang ke kampung halaman yang jauh semata-mata untuk mengundi.

Apapun, tarikh telah dikeluarkan maka yang mengundi jauh kena rancang cuti dan perjalanan supaya tak stres. Tapi tengok dari luahan kawan-kawan lain di fb, memang ramai yang tak puas hati sekarang ni hehe.




Akhirnya Mira Menang!


Assalamualaikum!


Setelah berminggu-minggu dia kemurungan, akhirnya berjaya juga Mira menang hadiah! hehe. Agak teruk juga nak pujuk dan meyakinkan dia tau bila tiap kali racing dia kalah. Kita nak main racing hanya untuk suka-suka, tak semestinya kena menang baru tidur lena hehe. Tapi, opkoslah naluri nak menang tu tetap ada dalam diri anak-anak kita kan.

Maka, untuk usaha tanpa jemu setiap minggu akhirnya membuahkan hasil. Mira berjaya menduduki tempat podium kedua sekaligus menjadi naib johan untuk racing hotwheels minggu lepas. Alhamdulillah ... tahniah anak ibu!


Kereta Mira yang warna ungu

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.