ruangiklan
ruangiklan

Thursday, May 10, 2018

PRU14 | Sehari selepas 9 Mei

  1 comment    

Assalamualaikum! How does it feel to breathe air after the May 9th? We still breathe the same air but I admit the air after the May 9th is more fresher!

Syukur alhamdulillah seluruh rakyat Malaysia tak tido malam tadi kerana menantikan keputusan rasmi PRU14. Dari jam 5pm dah tercongok depan tv dan handphone untuk mengetahui status undi di tempat masing-masing.


Wednesday, May 09, 2018

#PRU14 | Mengundi kali kedua!

  No comments    

Assalamualaikum! Berdebor rasa menunggu keputusan #PRU14 malam ni. Macam-macam ramalan yang dikeluarkan oleh pelbagai pihak tentang siapakah yang akan membentuk kerajaan pada 10hb Mei ini.

Sebagai rakyat Malaysia, aku seperti orang lain telah menunaikan tanggungjawab tengahari tadi. Panjang betul orang beratur, tapi demi Malaysia tercinta dan kerana tanggungjawab kami sebagai pengundi yang akan menentukan masa depan negara tercinta, barisan panjang pun kami redah! hehe.


Cuaca cerah baik punya. Panas jangan cakapla tapi benda lima tahun sekali mana boleh tak buat kan.

Sunday, May 06, 2018

Wujudkan Baiti Jannati Untuk Golongan Miskin Bandar


Assalamualaikum! Istilah Baiti Jannati atau Rumahku Syurgaku memang ramai yang dah tahu kan? Semua orang juga ingin merasai aura Baiti Jannati dalam kehidupan mereka, samada dengan ibubapa atau dengan pasangan hidup masing-masing. 

Dan itu membuatkan aku terfikir, apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan Baiti Jannati? Ada orang berpendapat Baiti Jannati atau Rumahku Syurgaku maksudnya mempunyai sebuah rumah yang selesa didiami oleh sebuah keluarga.

Ada pula yang berpandangan Rumahku Syurgaku ni bila kita pandang wajah ibu kita, ayah kita, anak-anak kita, pasangan hidup kita itulah yang sentiasa membuat kita rasa bahagia dan disayangi.

Tapi kalau kita rangkumkan kedua-duanya sekali, pasti pengertiannya lebih tepat dan mendalam kan? 😉



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.