ruangiklan
ruangiklan

Friday, June 01, 2018

GST 6% | Hari Ini Dalam Sejarah

  1 comment    

Assalamualaikum! Tarikh 1 Jun 2018 telah lama dinanti-nantikan semenjak berakhirnya PRU 14. Sebab apa? Sebab hari ini adalah hari pertama tiadanya GST.

No more GST!

Dulu dah kena game bila bekas menteri kata bila gst dilaksanakan, harga barang akan turun. Akhirnya kita semua kena tipu! hehe. Harga barang bukan makin turun, makin naik ade la. Belum lagi nak kira harga minyak petrol yang tak menentu setiap minggu. Orang meniaga pun celaru jadinya, maka nak tak nak kena juga naikkan harga.


Tadi aku masuk pasaraya macam biasa beli barang untuk berbuka puasa. Alhamdulillah tiada lagi caj gst 6% pada resit. Moga harga barang terutama barangan keperluan harian tidak lagi naik mendadak seperti sebelum ni.

Love,
Hanim

Thursday, May 31, 2018

Tabung Harapan Malaysia

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum! Banyak komen dan pandangan yang diberikan oleh netizen bila tertubuhnya Tabung Harapan Malaysia. Baru-baru ni PM kita, Tun Mahathir menyatakan rasa terharu dan memohon sumbangan derma pada rakyat Malaysia yang sudi dan ingin membantu bagi menghadapi krisis keberhutangan negara yang kini menjadi isu panas semenjak kerajaan baru terbentuk pada 10 Mei 2018.

Yang menyokong ramai, tak kurang juga yang meroyan tanda tak setuju. Dah nama pun derma atau sumbangan, kenapa perlu cepat melatah? Orang lain buat onar takda pulak mereka nak melatah atau pertikaikan?



Selalu kita tanya, apa sumbangan kita pada negara. Nah, inilah masanya kita berhenti bertanya dan lakukan apa yang kita perlu lakukan untuk negara tercinta. 

Kalau anda rakyat yang prihatin dan tak kisah untuk menderma dan menyumbang secara sukarela, bolehlah sumbangkan ke AKAUNTAN NEGARA MALAYSIA ( cek) dan JABATAN AKAUNTAN NEGARA(online) melalui akaun:
MAYBANK 5660 1062 6452

Mungkin juga ada antara korang yang mungkin tidak bersetuju dengan aku tentang perkara ini. Itu adalah hak masing-masing untuk menerimanya. Asalkan kita jangan perlekeh usaha yang mereka cuba lakukan untuk selamatkan kewangan negara kita.

Lagi satu, jangan pi masukkan duit ke sembarangan akaun bank ya. Rujuk dulu akaun bank tu samada dari Kementerian Kewangan atau tidak. Pastikan ianya sah dari Kementerian Kewangan barulah derma.

Tapi ingat, ini derma .. sumbangan. Takda paksaan untuk kita. Nak derma dermalah seikhlas hati. Takmo derma duduk diam-diam jangan banyak bunyi dan komplen. Orang nak selamatkan kewangan negara yang sememangnya dah buruk rekodnya. Kita yang tak menyumbang apa ni jangan menunjukkan kecetekan akal mempersoalkan rasional orang yang hendak membantu.

Love,
Hanim

Monday, May 28, 2018

Apa Komen Mereka Tentang Simpul Kasih Razhani?

  No comments    
categories: ,

Assalamualaikum! Alhamdulillah dah masuk minggu kedua kita berpuasa. Bagaimana puasa kalian sepanjang dua minggu ni? Sempurna ke tak? Yang menentukan sempurna atau tidak itu hanya Allah yang bisa tentukan betul tak. Kita ni sebagai hamba hanya perlu melaksanakan perintahNya sebaik mungkin ok.

#DoneTazkirah pagi ni hehehe....

Ok, so bercakap tentang Simpul Kasih Razhani. Sebelum masuk puasa hari tu aku ada buatkan beberapa tempahan untuk makan makan biasa pelanggan. Aku cakap kalau sudi berilah pandangan dan komen macam mana persembahan dan rasa simpul kasih kami tu. 


Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.