ruangiklan
ruangiklan

Friday, July 27, 2018

HFMD dah serang sekolah sebelah!


Assalamualaikum! Gempar dalam group wassap ibubapa sekolah pagi tadi pasal wabak HFMD dah menyerang sekolah Assunta. Ada di kalangan murid-murid yang dah terkena, dan ibubapa telah dipanggil untuk bawa balik anak masing-masing.

Dua hari lepas Mira ada mengadu sakit tekak. Kufikirkan tekak dia kering sebab sekarang ni dia dah jarang bawa botol air ke sekolah. Tapi dia kata dia beli air mineral di sekolah. Setakat tengahari tadi, ayahnya tak dengar pulak dia merungut sakit tekak lagi.

Yang kakak pulak setakat ni takda mengadu masalah apa-apa.


Thursday, July 26, 2018

Anak-anak mengadu tak suka kawan di sekolah

  3 comments    
categories: 


Assalamualaikum! Malam tadi sebelum tido, aku tanya satu soalan kat Wani dan Mira. Tu memang soalan yang agak kerap juga aku utarakan pada anak-anak setiap minggu sebab nak tau macam mana pergaulan diaorang dengan kawan-kawan di sekolah samada sekolah pagi atau sekolah petang.




Kes Mira

"Awak ada gaduh ngan sesapa ke arini kat sekolah?"

Mira jawab,"aah ...ada. Ada sorang kawan Mira tu B, Mira marah kat dia". 

"Ape dia buat kat Mira?"

Tuesday, July 24, 2018

Bila aku dapat hadiah perfume dari suami ....


Assalamualaikum! Jujur, siapalah yang tak suka kalau tok laki bagi hadiah kan hehe. Laki kite bukan tak romantik tapi dia romantik cara dia la. 

Tapi dah kahwin, takkan tak boleh romantik sekali dua kan ... lagi digalakkan ade la. Bukan time bujang je romantik, time anak dah berderet hilang romantiknya.

Baru-baru ni cik abg ada belikan perfume. "Nah .... letak kat opis", dia hulur sebiji lori (haha). Dah apekejadahnya pulak nak suruh kita letak lori kat opis. Kereta hotwheels yang berderet kat bawah pc tu pun tak cukup ruang nak letak dah. Ni nak tambah lori!

Baca punya baca ... laaa perfume kereta rupanya. Tapi boleh je letak kat atas meja. Bukan cik abg tak kabor dari awal, tapi telinga ni tak berapa nak fokus sebab tengok lori comel cute macam ni!


Monday, July 23, 2018

Nasihat Dr. Amalina untuk ibubapa termasuk aku!



Assalamualaikum! Sejauh mana korang percaya suplimen baik untuk anak-anak kita? Mungkin ada yang berpendapat suplimen itu perlu untuk memastikan anak-anak dapat nutrien yang diperlukan untuk mereka lebih mudah belajar di sekolah.

Aku juga pernah berfikiran begitu, sebab apa saja yang baik untuk anak pasti kita sebagai ibubapa takkan berfikir dua kali. Tapi dengan lambakan makanan tambahan dan suplimen di pasaran yang bermacam-macam jenis membuatkan aku rasa macam  ...hurmm betul ke diaorang ni?


sumber : IG story dramalinabakri

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.