ruangiklan
ruangiklan

Friday, August 24, 2018

Top 10 Things You Shouldn’t Make a Kid Do

  2 comments    
categories: 

Assalamualaikum! Sometimes, parent cross an invisible line in the upbringing of the children, making a little person do things that were prohibited several days ago. However, if the grown-up person can distinguish situations and determine the necessity of this or that action, a kid isn't able to do that yet. There is a list of things you shouldn’t force your kid to do.


Thursday, August 23, 2018

Cita-cita dia dikala usianya 11 tahun ...

  2 comments    
categories: 


Assalamualaikum! My anak dara sulung ni baru lepas habis trial UPKK. Lepas tu hidupnya sibuk dengan program di sekolah dan kelas tambahan. Tapi itu tak menghalang dia dari mengadap Mobile Legend  yang menjadi kepeningan ibu sekarang ni. 

Nak kata tak bagi dia main, memang ibu tak bagi pun. Yang bagi tu ayahnya, sebab tu dalam handphone ayahnya je yang ada game tu. Dalam handphone ibu ...sorrryyyyy no way! Mujurlah ibu dah tetapkan dari awal lagi yang diaorang hanya boleh ngadap phone hari Sabtu & Ahad je. Itu pun petang Jumaat handphone ayahnya dah terlepas ke tangan dia!


Muka kakak kena 'conteng' sempena perasmian sambutan 
kemerdekaan di sekolah hehe

Tuesday, August 21, 2018

Aiskrm pertama kakak

  3 comments    
categories: 

Asalamualaikum! Sebagai seorang anak yang mempunyai curiosity yang tertinggi, kakak akan berasa puas hati bila dia dapat mencuba sesuatu eksperimen tu sendiri. Lebih-lebih lagi kalau bahan-bahan yang diperlukan sangat mudah didapati dan mampu milik hehe.

Dah banyak minggu dia dok 'menyanyi' di telinga ibu nak cuba buat aiskrim sendiri di rumah lepas percubaannya buat dalam kelas sains berjaya! So, dengan bersemangat dan penuh yakin bahawa ibu akan bersetuju untuk membenarkan dia buat sendiri eksperimen tu, dia pun minta bahan-bahan yang diperlukan.

Sonang jo nak buek aiskrim ni ruponyo! Dia perlukan esen vanila, sebungkus ais, gula, susu kotak, garam dan tenaga untuk menggoncang!



Monday, August 20, 2018

Semangat Merdeka


Assalamualaikum! Fuh! berkurun lama kutinggalkan 'sawang' di blog ni. Bukan takda cerita nak dikongsikan tapi masa asyik tak cukup memanjang. Kakak baru je lepas habis trial UPKK. Yang adik pulak baru lepas sibuk menghias kelas dengan bendera jalur gemilang.

Cakap pasal bendera ni, rasanya ada 5 ke 6 helai bendera dah dia borong untuk hias kelas. Tapi separuh tu guna duit kelas dia la, yang separuh lagi ibu belikan. Tahun ni adik cakap dia nak dapat hadiah untuk kelas tercantik sempena sambutan merdeka kat sekolah agama. Dia takmo bagi kelas Syafie & Hambali menang, so dia nak beli bendera banyak-banyak gantung kat dalam kelas hehe.

Minggu lepas ustazahnya hantar gambar, memang cantik la kelas dia. Bendera kat tingkap, kat siling, kat atas meja semua tempat ada! Rajin pulak ustazah melayankan anak-anak muridnya kan. Ibubapa terharu sangat ... terima kasih ustazah!



Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.