ruangiklan
ruangiklan

Thursday, September 27, 2018

Zaman sekarang anak sudah pandai marah ibu!

  1 comment    
categories: 

Assalamualaikum! Begitulah nasib kaum ibu di zaman ini. Zaman serba canggih, zaman semua di hujung jari. Kalau dulu mak-mak dan ayah-ayah je yang berhak marah anak, tegur anak, rotan anak. Tapi sekarang itu semua dah terbalik!

Perlukah ibu dimarahi? Perlukah mengajukan soalan seperti itu? Tak pasal-pasal ibu rasa bersalah bila Mira ajukan soalan tu pagi tadi. Terkejut ...tergamam ....terdiam. Emosi terganggu sekejap dan soalan itu tak berjawab sehingga kini.

Salahkah? salahkah akuuuuuu...????


Wednesday, September 26, 2018

Tegur selagi boleh, cegah sebelum parah!


Assalamualaikum! Tak yah tengok jauh-jauh ...tengok ahli keluarga kita sendiri sudah. Abah kite pun dulu 'galak' nak mencuba produk-produk 'kesihatan' ni. Asal ada yang keluar kat tv, dia pasti akan cuba beli sebotol. Masa dia beli sebotol, dia tak cerita kat kita. Dah berbotol-botol ambil, berbulan-bulan telan baru dia bukak cerita hehe.

Minum jus tu, dia kata serasi. Kemain bercerita betapa tekanan darah dia boleh turun, kencing manis terkawal. Tapi lepas 5-6 botol, pergi cek balik tekanan darah ... apasal makin tinggi?? Haaaa tak berhenti takat situ! Tak serasi jus ni, dia try beli jenama lain pulak. Yang famous tu laaa!



Tuesday, September 25, 2018

Kemaruk nak berbaju hujan pulak dah!

  No comments    
categories: 

Assalamualaikum! Macam-macam akal lah anak ibu yang nombor dua ni. Makin naik umur makin kuat dia menyakat ibu. Tapi dengan adik je lah ibu boleh bermanja pun. Adik umur je 9 tahun, tapi perangai kadang-kadang macam budak umur 4 tahun. Suka merajuk, cepat sentap pastu suka menyakat orang. Kita sakat dia, dia marah. Dia sakat kita, kita marah dia merajuk balik haha.

Dengan adik je la ibu dapat merasa ada anak kecik. Kakak dah besar, dah malu kalau ibu cium peluk segala. Adik je yang ibu boleh gigit pipi, cubit cium pipi, main peluk peluk. Kalau sehari ibu tak peluk cium dia, mula la kuar ayat offer, ibu bila nak gigit pipi mira? ibu tak cium mira lagi hari ni kan? hahaha... sayang anak-anak ibu.


Monday, September 24, 2018

Nasi goreng anak dara

  3 comments    
categories: 

Assalamualaikum! Minggu ni minggu UPSR, so pada anak-anak yang mengambil UPSR, acik ucapkan selamat berjaya! Semoga tenang hati ketika menjawab soalan dan dipermudahkan ye. Anak acik tahun depan baru UPSRnya. Sekarang ni tengah sibuk dengan kelas kepung UPKKnya. Acik pun berdebar juga ni untuk UPKK bulan 10 nanti, sama-samalah doakan untuk anak acik pulak ye. Thank you!

Alahaiiii...anak masak nasi goreng pun nak citer dalam blog ka? Eh aku yang cerita ko yang panassss! hehe. Poyo tak poyo ... anak sendiri punya nasi goreng tentulah ibunya suka nak berkongsi sebagai kenang-kenangan. Walaupun ini bukan kali pertama kakak masak nasi goreng, tapi sebab dia anak Hanim, maka nasi goreng kakak mesti ada dalam blog ibu hehe.

Hurmm... sekejapan dah kakak, tau-tau dah darjah 5. Tahun depan darjah 6. Pastu Form 1 ... cepat sangat membesar ni kenapa?? 




Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.