Breaking

Friday, May 31, 2019

Concealer Pilihan Hati Untuk Hari Raya


Assalamualaikum! Hadoiii tajuk...tak boleh blah yek. Macam la dia sorang je pakai concealer selama ni hahaha. Anyway, nak cerita jugak la dalam blog ni. Benda baik kita share betul tak. Sebagai salah seorang dari #AltheaAngels tak salah kalau kita kongsi produk kosmetik yang sesuai dan berbaloi untuk dimiliki.

Anyway, hari tu aku dapat parcel dari Althea dan salah satu produk yang sampai adalah set Flawless Creamy Concealer yang mempunyai 4 warna untuk kesesuaian tona kulit. Secara jujurnya, ini kali pertama aku guna concealer sebagai foundation hehe. 




Untuk kulit yang berparut jerawat, ada dark spots, panda eyes macam aku ni kena guna concealer juga nampaknya. Kalau guna foundation je tak cukup untuk tutup segala parut yang ada di muka. So, aku amik keputusan untuk cuba warna-warna dari Flawless Creamy Concealer ni :
  • Mocha
  • Honey
  • Ginger
  • Vanilla




So lepas mencuba guna beberapa warna, akhirnya aku jumpa warna yang sesuai dengan kulitku. Nak kata gelap tu tidak, nak kata cerah pun tidak hehe. Concealer yang menjadi pilihanku sekarang adalah #Mocha.

Warna #mocha sesuai dengan tona kulitku. Ianya creamy tapi tidak melekit. Selesa pakai, lepas tu boleh tepek bedak untuk kemasan lebih sempurna. 

Apa yang best guna Flawless Creamy Concealer?
  • Makeup pun tahan lama sehingga ke petang. Kalau nak touch-up pun tepek je compact powder
  • Tak menyebabkan kulit melekit
  • Kalau berpeluh makeup muka tak 'cair'
  • Tidak menyebabkan kulit bercapuk-capuk
  • Sapuan rata dan kemas pada kulit wajah


Hasil dengan #mocha


Suka takkkk? Daku sukkkkaaaaa dengan hasilnya. Habis semua cela-cela diwajahku ditutup dengan sempurna. Aku tak guna banyak ye concealer ni, tapi sapuan yang sekata menjadikan warna tu sepadan dengan warna asal kulit tanpa menampakkan parut-parut yang durjana hehe.

Concealer ni best tapi kita kena pandai pilih shades yang sesuai dengan warna kulit. Tak semestinya kena guna paling cerah.

So korang kalau belum ada lagi concealer atau concealer korang dah habis bolehlah order kat https://my.althea.kr/flawless-creamy-concealer

Harga? mengarut punya harga...cuma RM15 huhu. Berbaloi!

#AltheaAngel,
Hanim


1 comment:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.