Powered by Blogger.

Tuesday, May 14, 2019

Juadah yang ditunggu-tunggu setiap kali Ramadan


Assalamualaikum! Salam Ramadan buat seluruh umat Islam. Dah masuk minggu kedua kita berpuasa, mesti banyak juadah dan makanan yang kita dah sediakan untuk keluarga tercinta kan. Tak kisah la beli ke, masak ke, rumit ke, ringkas ke, kering ke, berkuah ke mesti ada makanan yang menjadi kegemaran kita kan.

Makanan kegemaran aku untuk bulan Ramadan ni ada satu. Bukan kuih, bukan lauk, bukan nasi, bukan juga lemang dan rendang. Tapi satu juadah yang bulan lain takda, hanya di bulan Ramadan je jumpa. 




Setiap kali Ramadan datang, inilah juadah yang aku nanti-nantikan. Bubur lambuk masjid yang menjadi idaman qolbu. Kalau rajin ke bazar, aku akan beli bubur lambuk masjid Kg. Baru juga. Nak pergi ke sana beratur panjang memang tak la. Kalau dah mengidam, jawabnya kena beli la jugak.

Tahun ni harga bubur lambuk masjid Kg. Baru tiga ringgit setengah. Naik lima posen. Tapi boleh lagi la kan.

Love,
Hanim

No comments:

Post a Comment

Apa kata korang?

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.