Powered by Blogger.

Monday, June 03, 2019

Biskut raya den siap!


Assalamualaikum! Dua hari lagi nak raya ha, persiapan raya macam mana? Kami biasa-biasa je, yang penting anak-anak punya mesti ada. Tapi selain anak-anak punya, ibu punya pun kena ada hehe. Apa lagi kalau bukan projek biskut raya!

Alhamdulillah aku masih berkesempatan meneruskan tradisi membuat biskut raya sendiri. Beli bahan dan buat sendiri terasa kepuasannya! 


Tahun ni aku sempat buat 4 jenis, dan tahun ni buat pertama kalinya biskut mama carey tak dapek den nak buat. Kito buek biskut tokap-tokap yo ha hehe. Sonang kojo sikit ha.

Biskut Dahlia

Biskut Nestum

Florentine @ Almond Crunchy

Simpul Kasih

Jadi la ha. Buat untuk sendiri dan mak. Campur ngan maruku sikit dapat la 5-6 jenis kesemuanya. Seronok tengok tetamu datang ke rumah makan biskut yang kita buat sendiri. Omak den pun ada projek kek dio sendiri. Duo jenis kek dok dalam oven tu ha. Kek gula hangus dan kek biasa vanilla. Ado orang panggil kek gula hangis tu kek sarang semut, ada yang kata kek span. Tak kisahla janji rupo eh samo! hehe.

Eh lupa nak bagitau, kakak dan adik pun ada menolong buat biskut ngan kek. Kiranya ni projek biskut raya kami 3 beranak la hehe.

Selamat Hari Raya!
Hanim

2 comments:

Apa kata korang?

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.