Breaking

Thursday, December 27, 2012

Ahed Tamimi: 'Singa' Kecil Yang Berani.

Allahuakbar!Allahuakbar!Allahuakbar!Bagaimana kanak-kanak sekecil ini mampu menggegar dunia dengan keberaniannya menghadapi tentera Zionis laknatullah. Kebenarannya, keberanian yang ada pada adik Ahed Tamimi telah menjadikan dia tidak sedikit pun gentar dengan puluhan tentera Zionis yang setia dengan raifal M16. Keberanian yang jarang sekali kita lihat dalam diri orang dewasa seperti kita apatah lagi kanak-kanak.



Ketika melawat Turki baru-baru ini, adik Ahed telah ditanya oleh wartawan yang mengerumuninya, adik Ahed dengan tegas menjawab;

"Saya tidak takut langsung dengan mereka (tentera Israel). Saya nak tunjukkan keberanian rakyat Palestin," katanya sambil tidak putus-putus menunjukkan simbol kemenangan di jarinya.


Ternyata, kanak-kanak mahupun orang dewasa Palestin tidak gentar atau takut dengan ancaman Zionis yang saban hari meragut kebebasan mereka. Semoga Allah memberkati dan melindungi adik Ahed dan seluruh rakyat Palestin yang dizalimi. 


P/S: Anak-anak kita umur 10 tahun masih asyik dengan rancangan realiti di tv @ mula meminati k-pop. Manakala, adik Ahed sudah mula mencintai jihad di usia yang sama. Should we even compare us with them? No..we are not eligible. We should be ashamed instead....(T_T)

1 comment:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.