Breaking

Tuesday, January 22, 2013

Benarkah Wang Penyelesaiannya?

Dalam hidup kita tak terlepas dari dibelenggu masalah, tak kira la samada masalah tu yang cari kita atau kita yang cari masalah. Bagi kes berprofil tinggi, seringkali wang dijadikan 'alat' untuk menyelesaikan masalah memandangkan sumer orang suker WANG!

Dan, bagi 'orang jahat' yang kaya inilah kesempatan yang digunakan mereka untuk meloloskan diri dari kejahatan yang dilakukan. Dan, ini juga menjadi persoalan samada 'mangsa' itu benar2 ingin menuntut keadilan untuk dirinya atau dia juga berminat dengan WANG semata-mata??


Gambar Hiasan
Dalam soal harga diri dan maruah, kiter kene fikir banyak kali. Contoh la..ko kene cabul/rogol and then, ko nak saman perogol itu kerana telah merosakkan maruah dan memusnahkan masa depan ko. Ko nak dia dimasukkan dalam jail! Dan, biler perogol yang kaya itu menawarkan 'settlement' yang serius banyakkkkkkkkk untuk tutup kes...korang terima tak??

Persoalan ini harus kita jawab sendiri dengan jujur. Keinginan untuk melihat kebenaran ditegakkan sekaligus mengheret pesalah itu ke pengadilan atau menerima seadanya penyelesaian dan teruskan hidup?Hurmm....

Setiap orang ader pendapat masing2 mengenai hal ini. Kita mungkin cakap lain arini, tapi biler kene batang idung kita, mungkin esok lain pulak ceritanya kan.


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.