Breaking

Wednesday, May 01, 2013

Hotel Kecil Terbaik Di Dunia!

Assalamualaikum!~

Kebanyakan antara kita pernah menginap di hotel. Kenit juga begitu. Ada hotel yang besar, kecil, selesa & sempit dan sebagainya. Definisi keselesaan bukan lagi tertakluk kepada ruang bilik yang besar dalam sesebuah hotel. Kini ia lebih meluas....dalam pakej yang kecil! hehehe.

Jom kita terjah hotel kecil terbaik di dunia (according to Yahoo).



Endémico
Ensenada, Mexico
  • Hanya 90 minit dari San Diego terletaknya beberapa buah hotel bilik di pinggir bukit di padang pasir Mexico.


Looks like....reban ayam, don't u think?

Consolación
Teruel, Spain
  • Menggunakan rekabentuk Moorish. Turut memaparkan lampur Artek, tempat pendiangan besi dan tab mandi yang menghadap pergunungan. 


Cubic style



Elqui Domos
Elqui Valley, Chile
  • kabin tiga tingkat yang boleh menerobos terus ke kolam renang. Sesuai untuk pemerhatian bintang waktu malam dan menunggang kuda. 

Fenin style hehehehe


Juvet Landscape Hotel

Valldal, Norway
  • Tujuh cabin seluas 290 kaki persegi direka bentuk dari pereka sebuah firma di Norway, Jedsen & Skodvin boleh melihat terus ke dalam hutan belantara. Ia terletak 300 km dari Oslo. Anda boleh pergi berburu atau berakit di sungai. 


  • Perabot adalah dari Scandinavia seperti Stokke dan LK Kerusi lounge Hjelle.  Satu-satunya perkara yang anda tidak akan lihat adalah jiran anda, melainkan jika anda pergi ke spa atau restoran yang menyajikan hidangan Nordic di bangsal.





Hotel Kakslauttanen
Saariselkä, Finland
  • Ia mempunyai sauna terbesar di dunia, gereja, ice bar dan suite mbulan madu yang lengkap dengan rekaan Versace dalam bilik airnya.





PODhotel Flims
Flims, Switzerland
  • Untuk menikmati suasana romantik sambil dikelilingi salji, cuba lihat hotel yang berkeluasan 83 kaki persegi diperbuat dari kayu yang bentuknya diinspirasikan oleh senibina kaum Indian.



sumber

7 comments:

  1. yg first tu kecikkk nyeee hihi
    yg ke 4 & 5 tu nmpk cntik kn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah yg first tu cam tak yakin je nak duduk hehehe. yg ke-4 & ke-5 tu cantik tapi takut pulak kena kambus ngan salji haha :)

      Delete
  2. rasanya norway dgn second last n last paling smart..cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju jugak dengan norway...berbaloi rasa kalau honeymoon kt situ kan hehe.

      Delete
  3. cantik je semua,,tapi kene tengok harganya juga :) salam perkenalan done follow you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun kecil tapi harga boleh tahan mahal ni haha.

      Delete
  4. Kenit setuju! menghadap pemandangan indah lembah hijau didepannya kan (^_^)

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.