Breaking

Friday, June 14, 2013

Kasut Emas 24 Karat.

Assalamualaikum!~


Dua benda yang wanita suka...

One - Shoessssssssssss

Two - Golddddddddddehhh!

And we have it here in two-in-one package. Kasut emas bukan ada dalam arena bola sepak sahaja, tapi dalam industri fesyen ia nampak lebih relevan sesuai dengan bidangnya.



Ladiessssss!
The style looks normal but golddddd everywhere!

Alberto Moretti mencipta kasut emas 24 karat ini dan ia boleh dipakai buat pertama kalinya! Untuk wanita, sepasang kasut bertumit tinggi dan lelaki sejati mereka ada loafers. Setiap satunya dibaluti dengan baldu dengan 'bermandikan' emas 24 karat. Namun begitu, pakar menjangkakan ia mungkin akan mencecah kos sehingga $2,650 ( atau 2,000 euro).

Menurut wakil jenama itu dalam halaman Facebooknya, kasut emas ini direka dengan kerjasama bersama HORO, suatu jenama yang juga menghasilkan t-shirt berdaun emas. Kasut ini akan menemui pelanggannya di lime rempat eksklusif seluruh dunia : Barneys di New yORK, Fred Segal di L.A, the Swank di Hong Kong, Level Shoe District di Dubai dan Harrods di London.


Loafers (sepatu kasual) untuk lelaki macho
zaman kini....errkkk??

Jika dilihat, kasut emas ini tiada yang menarik tentangnya melainkan emas yang melekat padanya. Itulah yang menjadi persoalannya, adakah ia berbaloi dengan wang anda? Adakah tapak kasut atau tumitnya yang tinggi itu tidak akan menimbulkan rasa tidak selesa pada pemakainya? 


#There's nothing much i can say about these two gold shoes. Without the gold, these shoes are just like the others. U still walk the same, u can't fly with it or swim in the ocean with it. There's no WOW factor to describe it. 

P/S: Letakla emas ke intan berlian ke batu delima ke, to me it is just a toy for the rich. Aku lebih selesa dengan flat shoes dan sandals. Ada apa dengan kasut tumit tinggi?


Gajet pun diletak intan berlian:

10 comments:

  1. membazir je beli semua tu...dunia semata-mata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. absolutely abg bahrain...ni orang kaya takde kije lain la ni hehe (^^,)

      Delete
  2. Assalamualaikum kenit, tak mampu la sheila nak pakai ni. hehehe. kat kaki pulak tu. sheila paling takut nak pakai emas. cincin kawin ni pun sebab suami bagi. kalau tak, dah simpan buat harta pusaka je. huhuuuu >____________<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam sheila...

      sama la kiter sheila...mampu tengok je hehehe. Tapi, bahaya la pakai aksesori begini, pakai gelang pun boleh kena potong tangan, kalau pakai kasut? uhuhuhuh~

      Delete
  3. amboi..kang pencuri kerat kaki pulak tgk kita pakai..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dia sayang kaki dia, takda la dia nak pakai kasut ni sis hehe. Ni carik nahas namanya (^^,)

      Delete
  4. hurm tak cantiklah tak berkenan.yelah kan perompak merata2.buatnya depa tetak kaki semata2 kasut ni perghhh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rela tak pakai dari kaki putus kena tetak kan kak huuuuuu~

      Delete
  5. cantik la kasut emas tu..tapi kalau dirompak..kesian pula kan..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.