Breaking

Wednesday, July 10, 2013

Pramugari Dilarang Bersolek.

Assalamualaikum!~

Allahuakbar...alhamdulillah! Suatu perubahan besar dalam dunia kepramugarian (ader ke terma ni?hehe). Perkhabaran yang sangat ditunggu oleh masyarakat Islam khususnya. Memang boleh dijadikan contoh mereka ni kan?

sumber: fb

Tapi sayang.....yang dimaksudkan tidak berlaku di Malaysia tapi di Turki. Sejak pengambilalihan tampuk pemerintahan oleh Recep Tayyip Erdogan, beliau seboleh-bolehnya ingin menyuntik masuk kembali sistem pemerintahan secara Islam ke dalam kerajaannya.


sumber:google

Walaupun, pentadbiran beliau sering dikritik dan ditentang hebat oleh golongan sekular (sejak zaman Kamal Ataturk), namun beliau tetap nekad mahu memasukkan sistem pemerintahan Islam dan menerima pakai undang-undang syariah di Turki.

Bukan senang nak kikis 'karat' yang telah ditinggalkan oleh Ataturk. Namun begitu, Erdogan tetap berazam mahu cuba mengubah dan tidak berputus asa dalam cubaannya untuk mengembangkan kembali sinar Islam di bumi Turki. Beliau adalah antara ketua negara yang menyokong Dr. Morsi secara terbuka berhubung pergolakan yang berlaku di Mesir baru-baru ini.

P/S: Mungkin MAS akan ikut jejak Turki satu hari nanti...insyaAllah kan (^_^)

18 comments:

  1. sis, just nk komen psl mekap, AA pnye flight attendant serabut sy tgok, baju merah, lipstik merah, rambut pun merah. adoi, pening terus, tp FF dan Mas mekap pleasant je, gaya rambut pun profesional compare dgn AA. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bos atas suruh kot hehe. Aperpun pekerjaan yang kita lakukan kita harapkan dapat redha dari Allah. Tapi dengan syarat ikut perintahNya dan tinggalkan laranganNya.

      Wallahualam.

      Delete
  2. Apa agaknya kalau prkra ni ditetapkan di malaysia... Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau benar bagai dikata...tiada kata seindah alhamdulillah allahuakbar! (^^,)

      Delete
  3. baru la kecantikan natural...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah bagusnya..moga Mas pun mcm tu nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah mudah2an MAS akan ikut jejak yg sama (^_^)

      Delete
  5. hurm...kak lea masa kerja mas dulu mekap tebal & pakaian lebih kurang je sama dengan stewardess.jenuh jalan kepit2 macam pakai kimono sebab belahan kain sampai ke peha!!!mekap pulak selagi tak tebal selagi tulah kena tegur dek officer.sekarang lega kerja swasta,mekap simple janji tak pucat...

    itulah harap pihak mas terbuka hati nak ubah macam kat turki juga ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kak lea telah keluar dari 'kongkongan' itu. Mudah2an satu hari nanti MAS akan memasukkan tatacara pemakaian dan solekan yang lebih longgar insyaAllah.

      Delete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.