Breaking

Saturday, January 11, 2014

Ariel Sharon Disahkan Mati Setelah Koma 8 Tahun


Assalamualaikum!

Sejak seminggu lalu, kesihatan Ariel Sharon, bekas Perdana Menteri Israel dilaporkan berada dalam keadaan yang amat membimbangkan.  Pasukan petugas perubatan yang bertanggungjawab merawat Sharon melaporkan kondisi kesihatan Sharon menunjukkan penyusutan yang berterusan dan kritikal. 

Terdahulu, kenit pernah kongsikan perkembangan kesihatan Ariel Sharon di {SINI}.

Ariel Sharon

Setelah 8 tahun berada dalam koma, bekas Perdana Menteri, Ariel Sharon akhirnya menghembuskan nafas terakhir pada Sabtu lepas dalam usia 85 tahun. Anak Sharon, Gilad mengumumkan berita kematiannya itu di Pusat Perubatan Sheba berhampiran Tel Aviv, tempat di mana Sharon dirawat.

"Dia telah tiada. Dia telah memutuskan untuk 'pergi' meninggalkan kita."

Pakar perubatan telah menjangkakan ia (kematian) akan berlaku selepas rekod kesihatan Sharon sejak seminggu lalu mengalami kemorosotan yang amat ketara.

Jurucakap hospital, Dr Shlomo Noy berkata, "Pusat Perubatan Sheba di Tel Hashomer dengan ini mengumumkan bahawa En. Ariel Sharon telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya sejam yang lalu." - irishtime.com

Translasi ini dilakukan sendiri oleh Kenit Cinonet dari Nukilan Kenit.

Terdahulu, Sharon dimasukkan ke hospital 8 tahun lalu akibat diserang angin ahmar. Kemudian, dia yang mengalami kegagalan fungsi organ tidak lagi dilihat di khalayak ramai selepas itu. 

Untuk rekod, dia digelar sebagai penyembelih umat Islam di Palestin berikutan tragedi berdarah Sabra & Shatila pada tahun 1982 dan beberapa siri peperangan yang berlaku antara Palestin dan Israel. 

P/S: Nak mati pun susah ... dah mati? Lu fikirla sendiri!




8 comments:

  1. Replies
    1. Tidaklah ia tenang sehingga tibanya hari pembalasan.

      Delete
  2. Alhamdulillah.. mati juga dia akhirnya...

    ReplyDelete
  3. akhirnyaaaaa......8 tahun koma tu...

    ReplyDelete
  4. Buat ikhtibar kpd yahudi zionis atau sekelian manusia, jgn berlaku zalim kerana amat jelas balasan tuhan teramatlah pedih ...

    ReplyDelete
  5. hmm.... mati juga.. dia ingat dia kebal la tu... mnjawab la pula dpan Allah nnt...

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.