Breaking

Thursday, March 06, 2014

Rahsia Kecantikan Wanita Alaf Baru


Assalamualaikum!



Wanita dan kecantikan memang takkan dapat dipisahkan dari dulu, kini dan selamanya. Selagi ada insan bernama wanita atas mukabumi ini, maka kecantikan takkan luput dari kamusnya. Tak kira zaman dulu atau sekarang, abad dulu atau abad sekarang, kurun terdahulu atau kurun ke 21, wanita pasti ingin kelihatan cantik.

Mengapa wanita ingin cantik?
  • Membina keyakinan diri
  • Membentuk motivasi 
  • Untuk orang tersayang
  • Demi kesihatan diri
Dan, pastinya wanita itu ingin kelihatan cantik untuk dirinya sendiri, kerana itulah antara nikmat dan penghargaan bagi dirinya. Wanita di zaman mak-mak kita dulu, rajin mengamalkan petua awet muda dan kekal langsing untuk kesihatan diri.

Bahan-bahan yang digunakan pula adalah dari sumber semulajadi dan dijadikan sebagai bahan terapi untuk menenangkan tubuh badan yang lesu juga mengembalikan tenaga yang hilang setelah seharian melakukan tugas.




Bagi mengekalkan kesihatan dalaman penjagaan secara semulajadi, ia perlulah bermula dari pemakanan. Kerana pemakanan akan menentukan pembentukan sel samada sel itu sihat atau tidak. Pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran organik membantu penghasilan kulit baru yang lebih baik dan bermaya, serta mengekalkan kelembapan kulit. Ia juga baik untuk sistem penghadaman.

Secara fitrahnya, tubuh badan kita mengandungi kadar peratusan air yang tinggi. Jadi, untuk mengekalkan keseimbangan tubuh dan kulit yang lebih lembap dan sihat, pengambilan air masak dengan kadar yang optimum adalah perlu. 





Kecantikan wanita tidak lengkap jika tidak disertai dengan senaman, yang terbukti membantu mengekalkan kesihatan dan membuatkan wanita itu lebih cantik dan bertenaga. Pernahkah anda terfikir bagaimana mak-mak dan nenek-nenek kita masih larat membuat kerja walaupun sudah lanjut usia? Ini adalah kerana, mereka sudah biasa melakukan pekerjaan tersebut, yang pada mereka ia boleh dianggap sebagai suatu rutin senaman yang sihat dan membantu mereka meningkatkan stamina dan tenaga walaupun umur semakin meningkat.


Belai Diri Anda Dengan Rawatan Spa



Khidmat rawatan spa kini banyak menggunakan bahan semulajadi sebagai terapi diri bagi penggemarnya. Kenit teringin sekali mencuba perkhidmatan ini, walaupun ia merupakan kali pertama. 


Julung-julung kalinya kenit mendengar tentang Anjung Jelita Spa & Beauty Centre ini dari blog denaihati.com , dan mengetahui tentang pakejnya dari http://anjungjelita.com yang menarik membuatkan kenit teruja untuk menyertai kontes ini.


Anjung Jelita Spa & Beauty Centre yang diperkenalkan pertama kalinya pada bulan Mac tahun 2012, menawarkan pakej rawatan spa yang akan menarik hati anda!




Berkonsepkan moden dan tradisional, pusat rawatan spa ini menitikberatkan penggunaan 100% bahan organik dalam pakej rawatannya. Maka, anda tidak perlu gusar dan risau untuk menggunakannya. Persekitaran yang selesa seawal anda melangkah masuk memberikan rasa ketenangan serta haruman bau-bauan yang bisa mendamaikan hati.

Kehebatan rawatan spa di sini boleh dirumuskan dalam 3 mottonya iaitu :
  • Relax -  We would like to make you feel calm when you come our spa. Which is why aromatherapy smells, sounds of water and soothing music is played throughout our spa. We also make sure our rooms are spacious and dimly lit so that you will feel cozy and delighted in our rooms.
  • ReviveWomen are hardworking, both at work and at home. Sometimes, this will take its toll on your skin and your body if not properly taken care of. We would like to help bring your dull skin and lifeless body back to life. We would like our you to feel refreshed after each treatment. Improvements can be seen after just a few treatments.
  • RejunevateWe endeavor to restore vigor into your appearance with our 100% organic and home made body products as well as our chemical-free facial products. We only use both natural and safe products for the prolonged health of your body.

Antara perkhidmatan dan rawatan spa yang ditawarkan oleh pusat spa Ajung Jelita Spa & Beauty Centre ini adalah :

  1. Urutan badan 
  2. Rawatan muka 
  3. Rawatan penjagaan kuku
  4. Rawatan badan & waxing

Layari laman FB dan LIKE Anjung Jelita Spa & Beauty Centre untuk maklumat dan tawaran menarik. 




Kepentingan penjagaan kecantikan 

Wanita dari semua peringkat umur pasti ingin kelihatan cantik dan sihat sepanjang masa. Bukan saja ia boleh menambah keyakinan diri, ia juga menjadikan wanita lebih bermotivasi untuk kekal cantik dan sihat dengan penggunaan bahan semulajadi yang tidak memudaratkan.

Kehidupan pastinya tidak berbaloi andai kita memandang enteng soal kesihatan, sekalipun seseorang itu kaya tapi jika tubuhnya tidak dibelai dan diberikan penghargaan secukupnya di atas apa yang telah dilakukannya untuk kita. Pastinya kita akan merasa rugi di kemudian hari. Jadi, belai-belai dan manjakanlah diri anda dengan rawatan spa Anjung Jelita Spa & Beauty Centre. 

Sudah tiba masanya anda hargai tubuh badan anda.



13 comments:

  1. seronok kan bila dapat memanjakan diri sendiri..terbayang sdg diurut di spa..syok ooo

    p/s: jom hargai diri sendiri kemudian nanti diri kita pasti akan dihargai org lain.

    ReplyDelete
  2. bestnya kalau dapat pergi spa nie tiap-tiap minggu kan kenit..relaks skit..nak jugak nampak cantik..hehe..eh..wanita dan kecantikkan memang tak dapat nak dipisahkan..

    ReplyDelete
  3. all the best kenit!!!! Farah support kenit...

    ReplyDelete
  4. Zumal dapat tahu Anjung Jelita Spa & Beauty Centre ni memang tawarkan perkhidmatan spa yang terbaik :)

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak ke spa...memang dpt relaxkan diri kalau ke sana...

    ReplyDelete
  6. ada duit boleh jalan
    nak cantik ke apa

    ReplyDelete
  7. Menarik.. terbaik.. all the best.. :)

    ReplyDelete
  8. Tengok gambar kat atas ni , terasa nak ke spa pulak dah. Dah lama betul badan ni tak dimanjakan..:)

    Semoga berjaya!

    ReplyDelete
  9. bukan wanita je.. saya pun teringin nk ber-spa.. hehehe

    ReplyDelete
  10. All the best dear.. farah mmg suka bab2 spa nie.. hehehe

    ReplyDelete
  11. Seronok dapat ber spa..Good Luck kak anim!

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.