Breaking

Wednesday, May 06, 2015

Pelancaran Susu Dutch Lady Terbaru Mengikut 4 Tahap Kebijaksanaan & Aktiviti Smart Milestone!


Assalamualaikum!


Dalam mengimbangi kecergasan fizikal dan mental anak-anak, pemilihan susu pada peringkat ini amat penting bagi memastikan keseimbangan tumbesaran mereka adalah di peringkat normal. Apabila anak-anak membesar, keupayaan mereka untuk belajar juga berkembang. Perkembangan ini dapat diperlihatkan dalam tahap-tahap kebijaksanaan yang berbeza.

Bermula dengan semangat ingin tahu (curious) yang tinggi, kemudian meneroka (explore) persekitaran mereka. Seterusnya, mereka mula membina (create) sesuatu berpandukan imaginasi mereka dan bila kanak-kanak memasuki alam persekolahan, tumpuan diberi untuk belajar (learn). 




Bertarikh 18 April 2015, satu majlis pelancaran susu formula terbaru Dutch Lady telah diadakan di Sunway Convention Centre, di mana aku dan keluarga turut dijemput bersama ibubapa lain untuk mengetahui lagi dengan mendalam tentang formulasi terbaru susu Dutch Lady mengikut tahap kebijaksanaan kanak-kanak.

Di samping itu, kanak-kanak dapat melakukan pelbagai aktiviti dan eksperimen menarik serta mengembangkan lagi tahap kebijaksanaan mereka. 




Ada beberapa aktiviti menarik sepanjang pelancaran ini, terutamanya untuk kanak-kanak pada peringkat umur 1 hingga 6 tahun. Bermula dengan semangat ingin tahu (curious), kanak-kanak pada peringkat umur 1 hingga 2 tahun mula memerhati, mengutip benda, bermain dan menunjuk sesuatu. Salah satu deria penting untuk aktiviti-aktiviti ini ialah penglihatan.

Perkembangan otak juga adalah penting pada fasa ini di mana mereka mula belajar dan mengingati apa yang mereka lihat di sekeliling mereka.

Untuk itu, Dutch Lady telah memperkenalkan formulasi terbaru untuk memenuhi semangat ingin tahu kanak-kanak dalam satu pek iaitu, Curious 1-2 tahun



Seterusnya, kami meneruskan 'pengembaraan' dalam dunia eksplorasi di mana kanak-kanak terutamanya yang berusia 2-4 tahun berpeluang meneroka lebih jauh lagi bermula dengan apa yang ada di sekeliling mereka.

Pada usia ini, mereka akan merasa dan menyentuh segalanya berulang kali. Perbuatan ini akan mencabar ketahanan semulajadi badan mereka. Perkembangan otak juga sangat penting pada fasa ini di mana mereka mula mengaplikasikan apa yang telah dipelajari daripada persekitaran mereka.

Bagi memenuhi nutrisi pemakanan mereka, Dutch Lady 2-4 tahun sedia menjadikan hari kanak-kanak lebih ceria dan aktif serta boleh mula menerokai persekitaran mereka. 




abaikan model tak berbayar yang pegang belon tu ye :p




Antara aktiviti yang berjaya memikat hati kanak-kanak ialah bermain dengan pasir kinetik (kinetic sand)! Masing-masing khusyuk membina pelbagai bentuk menggunakan acuan menarik yang disediakan. Bagi kanak-kanak berusia 4-6 tahun, mereka bersifat lebih kreatif dengan keupayaan semulajadi untuk berimaginasi dan menerokai sesuatu.





Pada peringkat ini, kreativiti adalah satu cara penyelesaian masalah dan memerlukan penyesuaian serta pemikiran fleksibel. Dalam fasa ini juga, kanak-kanak belajar menghafal dan membuat perbandingan.

Antara contoh pencapaian bijak pada fasa ini ialah :
  • memberi penutup baru bagi sesuatu cerita yang biasa baginya
  • membina sesuatu benda berpandukan langkah-langkah mudah
  • membayangkan permainan baru dan suka berimaginasi

Sebab itu, Dutch Lady telah menghasilkan formulasi terbaru untuk menampung keperluan tahap kebijaksanaan kanak-kanak di peringkat 4 - 6 tahun. Nutrien-nutrien penting seperti Tyrosine dan Choline meningkatkan kecerdasan mental dan menguatkan memori.




Kanak-kanak merupakan golongan yang cepat belajar dan faham tentang apa yang berlaku disekeliling mereka. Ini kerana mereka menggunakan sepenuhnya daya tumpuan dan ingatan yang baik untuk terus menyerap seberapa banyak ilmu.

Contohnya, seperti di atas ni dimana kakak dan adik bereksperimen dengan warna menggunakan bahan-bahan mudah. Melalui aktiviti ini, mereka belajar bagaimana menghasilkan warna yang menarik!



Kanak-kanak juga suka didedahkan dengan permainan melibatkan pengiraan. Bagi kanak-kanak terutamanya yang berusia 6 tahun dan keatas, mereka lebih suka dengan mainan berpapan (board games) dan suka melibatkan diri dalam aktiviti yang memerlukan penyelesaian.






Sambil kanak-kanak melakukan aktiviti, mereka boleh mendapatkan susu percuma di kaunter susu yang disediakan untuk para pengunjung. Memang sedap!






Ibubapa juga turut mengambil kesempatan ini dengan mendaftar ahli Dutch Lady Moms Club untuk memperolehi maklumat dan keistimewaan baru serta pengenalan kepada pelan insurans untuk anak-anak sehingga RM100,000!




Kami juga tidak lupa bermain lucky draw di sini, dan akhirnya kakak dapat 'kamera' baru dari Dutch Lady hehehe.




Sementara menunggu nak bergambar dengan kak Mia Sara, kakak dan adik ambil peluang ini untuk melakukan aktiviti yang paling diaorang suka ....MEWARNA! hehe.

Tapi adik dengar je orang tu panggil "Mia Sara", terus berhenti mewarna ... tarik-tarik tangan ibu nak ajak bergambar ngan kak Mia hehe...




Yeaayy! akhirnya dapat bergambar ngan kak Mia Sara hehe. Ucapan kat papan tulis tu idea kakak tau hehehe ...




Ibu nak jugakkkkkk! 
Wahhhh fefeeling rasa macam ada tiga orang anak dah ....muehehehehe :p



  • Untuk memahami lebih lanjut tentang bagaimana ibubapa boleh menyokong perkembangan anak-anak, bolehlah layari :



  • Maklumat tentang formulasi susu Dutch Lady terbaru yang Diperbaharui, boleh layari :




Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.