Breaking

Monday, August 24, 2015

Kanta Lekap Biotrue® ONEday HyperGel dari Bausch + Lomb


Assalamualaikum!




Penggunaan kanta lekap adalah fenomena biasa di kalangan masyarakat ketika ini. Pemilihan kanta lekap yang sesuai adalah perlu kerana ia sebagai alternatif untuk mereka yang mahukan mata yang sihat dan memberikan pandangan jelas sepanjang masa terutama ketika berada di luar.

Baru-baru ini, aku berkesempatan menghadiri majlis pelancaran kanta lekap BioTrue® ONEday HyperGel dari Bausch+Lomb bertempat di One Utama Shopping Mall, Bandar Utama. Bausch+Lomb yang merupakan syarikat kesihatan mata global telah memperkenalkan inovasi bio terbatu, BioTrue® ONEday, iaitu kanta lekap pakai buang harian premium.




Diinspirasikan oleh mata manusia sendiri, katan BioTrue® ONEday oleh Bausch+Lomb ini mengandungi :
  • 78% kelembapan; bersesuaian dengan kornea manusia. Permukaan kanta ini direka menyamai lapisan lipid ait mata, yang menghalang dihidrasi kanta sambil menghantar jumlah oksigen yang sama dengan keperluan mata terbuka
  • kelembapan berpanjangan sehingga 16 jam; mata bernafas untuk menjadikan ia lebih selesa, sihat dan berwarna putih, mengatasi jenama kanta lekap paling laris di negara ini
  • penggunaan oksigen 100%




Kanta lekap BioTrue® ONEday dihasilkan bersesuaian dengan gaya hidup aktif penggunanya dengan keupayaan untuk mengekalkan kelembapan dan bentuk optik selepas pemakaian dalam tempoh yang lama. Optik definisi tingginya yang unik mengurangkan lingkaran cahaya dan silau selain memberikan pandangan jelas dari setiap jarak - dekat, tengah dan jauh bagi mengelakkan pemakainya menghadapi pandangan kabur.

Lagi satu, pengguna tidak perlu membersih dan merendamnya setiap hari, memang sesuai untuk mereka yang sentiasa menjalani hari yang sibuk di pejabat.




Sebagai tambahan, BioTrue® ONEday turut ditambah perlindungan UV untuk melindungi mata daripada sinaran yang membahayakan tu, yang boleh menyebabkan kerosakan mata untuk jangka masa yang panjang.




Bagi yang ingin mencuba keberkesanan kanta lekap BioTrue® ONEday pakai buang premium ini bolehlah mendapatkannya pada harga RM125 sekotak yang mengandung 30 keping dan boleh didapati mulai 10 Ogos 2015 di semua kedai optikal seluruh negara. 

Biotrue® Multi-Prupose Solution boleh didapati dalam pek berkembar (355mlx2) berharga RM61.50.




Aku turut mengambil peluang mendapatkan pek percubaan kanta lekap BioTrue® ONEday dari booth mereka pada hari tu. Tapi, sebelum tu kena periksa mata dulu ye. Kalau dah tahu power mata berapa bolehla pergi ke booth mereka dan dapatkan kanta lekap BioTrue® ini secara percuma.

Tak sabar nak mencuba keberkesanan kanta lekap BioTrue® untuk mata sendiri. Sebenarnya aku cuba nak elakkan dari bergantung kepada pemakaian cermin mata, so aku kira mungkin Bausch+Lomb boleh membantu!


Kempen 'Care for Your Eyes'

Sempena pelancaran kanta lekap BioTrue® ONEday di pasaran Malaysia, Bausch+Lomb turut mengadakan kempen viral Facebook 'Bausch+Lomb Care for Your Eyes' mulai 11 Ogos sehingga 30 September. Ia adalah senaman mata mudah untuk membantu otot mata menjadi lebih kuat dan meningkatkan tumpuan.

Peserta boleh merakamkan versi senaman mata 'tromboning' mereka sendiri dan memuat naik ke halaman FB, beserta #BauschAndLombMalaysia & #careforyoureyes dan mencabar tiga rakan lain untk melakukan perkara yang sama.

Setiap video yang dimuatnaik sepanjang tempoh kempen ini, Bausch+Lomb akan mendermakan sebanyak RM5 kepada Persatuan Orang Buta Malaysia (Malaysian Association for the Blind). Tujuannya menyediakan perkhidmatan dan peluang dalam pembabitan dan integrasi dalam masyarakat selain  menggalakkan pencegahan menjadi buta.

So, tunggu apa lagi ... jom sertai kempen ini sekarang dan sebarkan kepada rakan-rakan korang yang lain. Kalau tak tahu apa itu senaman mata, boleh klik kat hashtag atas tu, dan lihat video-video mereka yang telah dimuatnaik.


6 comments:

  1. ta reti pakai. hihihi. kalau nak pakai mesti menangis. hahah

    ReplyDelete
  2. memang kita betul2 pilih kanta lenkap yang diiktiraf... Thanks for the info sis...

    ReplyDelete
  3. Bagus ni.. Susah nak cari kanta lekap yang betul2 elok.. Risau nak beli yang sebarangan dah..

    ReplyDelete
  4. ooo disposable punya eh. disposable senang, tapi lebih mahal kan. thanks for the info :)

    ReplyDelete
  5. 8-9 thn jugak aida pakai contact lens.
    but sejak ada skit infection pada mata, sampai skang x pakai dah.
    ber spec aje :)
    aida pernah pakai yg kekal 1 thn, disposable monthly, daily...
    mcm2 la...

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.